لازمه توسعه فرهنگی، ترویج فرهنگ کتابخوانی است
کد خبر: 3850278
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰

لازمه توسعه فرهنگی، ترویج فرهنگ کتابخوانی است

گروه فرهنگی ــ عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: امروزه یکی از شاخصه‌های فرهنگ در جامعه و لازمه توسعه فرهنگی، ترویج فرهنگ کتابخوانی است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

لازمه توسعه فرهنگی، ترویج فرهنگ کتابخوانی است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، عبدالرحمن نقشین، عضو شورای اسلامی شهر ارومیه، دیروز، ۲۳مهر، در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر ارومیه اظهار کرد: سطح فرهنگ کتابخوانی در جامعه کاهش یافته و این موضوع می‌تواند برای جامعه آفت باشد.

وی پایین بودن سطح سواد در روستاها را نگران‌کننده عنوان و گفت: امروز با توجه به کمبود امکانات در روستاها میزان سطح سواد پایین بوده که جای نگرانی دارد؛ لذا مسئولان فرهنگی و اجتماعی باید توجهات لازم و بیشتری به این مناطق داشته باشند.

نقشین بیان کرد: قیمت بالا و نبود کتاب در مساجد و مدارس موجب کاهش استقبال از کتابخوانی شده که مسئولین به این موضوع نیز توجه ویژه داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه بیان کرد: امروزه یکی از شاخصه های فرهنگ در جامعه و لازمه توسعه فرهنگی، ترویج فرهنگ کتابخوانی است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

این مقام مسئول در پایان سخنان خود با بیان اینکه  کتابخانه‌های عمومی و خصوصی در روستاها و مناطق کمتر برخوردار ایجاد شود، افزود: صدا و سیما و مطبوعات نقش مهمی می‌توانند در فرهنگ‌سازی کتابخوانی داشته باشد.

انتهای پیام
captcha