نماز کلاس درس، تربیت و نوعی آموزش است
کد خبر: 3850296
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸

نماز کلاس درس، تربیت و نوعی آموزش است

گروه اجتماعی- مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کردستان گفت: نماز خود به‌تنهایی کلاس درس، تربیت و نوعی آموزش است چراکه تمام رفتار و اخلاق فرد نمازگزار تحت تأثیر عمل وی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایکنا از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کردستان دیروز، 23 مهرماه در نشست ستاد اقامه نماز و شورای قرآن استان در سال تحصیلی جدید با تسلیت ایام اربعین حسینی، به موضوع نماز و قرآن و اهمیت آن در دستگاه تعلیم و تربیت پرداخت و بر زمینه‌سازی و ایجاد بستر مناسب برای مأنوس شدن هر چه بیشتر دانش‌آموزان با قرآن و نماز و نقش مهم آموزش‌وپرورش در این راستا تأکید کرد.
وی ابلاغ دستورالعمل وزارتی در خصوص نماز را نشان‌دهنده اهمیت آموزش‌وپرورش به موضوع نماز دانست و افزود: نماز خود به‌تنهایی کلاس درس، تربیت و نوعی آموزش است چراکه تمام رفتار و اخلاق فرد نمازگزار تحت تأثیر عمل وی قرار می‌گیرد.
قربانی با اشاره به برگزاری پیش اجلاسیه‌های نماز در سطح استان، خواستار هماهنگی، برنامه‌ریزی و تمهید مقدمات لازم برای برگزاری کیفی، کارآمد و مؤثر این برنامه‌ها شد.
وی بیان کرد: اقدامات حوزه اقامه نماز آموزش‌وپرورش کردستان در سال‌های گذشته مطلوب ارزیابی‌شده است لذا باید فعالیت‌های گذشته نیز استمرار داشته و با جدیت پیگیری شود.
مدیرکل آموزش‌وپرورش کردستان نقش فرهنگیان را در اجرای فریضه نماز مهم دانست و با اشاره به نقش الگویی آنان، تأکید کرد: باید از هر فعالیت و برنامه‌ای که زمینه‌ساز تشویق دانش‌آموزان برای اقامه نمازاست، حمایت شود.
وی در پایان نظارت بر فعالیت واحدهای اداری و آموزشی و همراهی مدارس در ارزیابی اقدامات خواستار و یادآور شد: در برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه نماز نیز باید همکاری لازم با ستاد اقامه نماز استان صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha