موکب‎های لرستان در عراق روزانه به ۱۰ هزار زائر خدمات ارائه می‌دهند
کد خبر: 3850372
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲

موکب‎های لرستان در عراق روزانه به ۱۰ هزار زائر خدمات ارائه می‌دهند

گروه اجتماعی ــ دبیر اجرایی ستاد اربعین لرستان با اشاره به این‌که موکب‎های استان در عراق روزانه به حدود ۱۰ هزار زائر خدمات ارائه می‌دهند، گفت: تعداد موکب‌های لرستان از ۱۷ موکب به حدود ۵۰ موکب رسیده است.

موکب‎های لرستان در عراق روزانه به ۱۰ هزار زائر خدمات ارائه می‌دهندبه گزارش ایکنا از لرستان، عباس علیشاهی، دبیر اجرایی ستاد اربعین استان، سه‌شنبه، بیست‌و‌سوم مهر در بازدید از موکب‎های لرستان در عراق، بیان کرد: ستاد اربعین استان، کمیته اجرایی را به سپاه این استان واگذار کرده و در این امر جوانان قرارگاه فرهنگی صاحب‌الامر با همکاری نیروهای حشدالشعبی حرکت خود را از چهار سال گذشته شروع کرده‌اند.

وی با بیان این‌که با حمایت‌های سخاوتمندانه مردم لرستان تعداد موکب‌های ما از ۱۷ موکب به حدود ۵۰ موکب در این استان رسیده‌ است، ادامه داد: لرستان بهترین وضعیت مواکب را در شهر نجف دارد، چون در مکانی مسقف و دارای امکانات قرار گرفته و ما می‌توانیم به‌ بهترین شکل به زائران خدمات ارائه دهیم.

علیشاهی با بیان این‌که در کربلا نیز موکب داریم و موکب‌های ما در هشت مدرسه دایر هستند، ادامه داد: مجمع مواکب استان لرستان یک ماه قبل از شروع اربعین در کشور عراق مستقر شده و برای حضور زائران حسینی از جان و دل مایه می‌گذارند.

وی با اشاره به این‌که ما تنها استانی هستیم که در مهران، نجف، کربلا و مبادی ورودی استان موکب داریم و روزانه به حدود ۱۰ هزار زائر خدمات ارائه می‌کنیم، گفت: مردم در سیل اخیر و کمک به مواکب استان لرستان سنگ تمام گذاشتند و ما افتخار می‌کنیم که استان ما یک استان حسینی است.

انتهای پیام
captcha