محتوای برنامه‌های پدافند غیرعامل متناسب با نوع تهدیدات باشد
کد خبر: 3850518
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
معاون استاندار خراسان‌جنوبی:

محتوای برنامه‌های پدافند غیرعامل متناسب با نوع تهدیدات باشد

گروه سیاست و اقتصاد ـ خوش خبر گفت: اگر محتوای برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته پدافند غیرعامل مبتنی بر شرایط زمانی و نوع تهدیدات نباشد، نمی‌تواند اثربخشی لازم را برای مخاطب داشته باشد.

محتوای برنامه‌های پدافند غیرعامل متناسب با نوع تهدیدات باشدبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، ناصر خوش‌خبر، معاون سياسی، امنيتی و اجتماعی استاندار خراسان‌‌جنوبی، امروز 24 مهرماه، در جلسه شورای پدافند غیرعامل و ستاد راهبردی بزرگداشت هفته پدافند عیرعامل با گلایه از عدم حضور مدیران در این جلسه ، اظهار کرد: اگر مدیران شرکت نکنند، باید دلیل کافی برای عدم حضور نداشته باشند.

وی افزود: تحقیقات دانش پایه دشمن نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت‌های نو و کمک تمام افرادی است که می‌توانند یاری‌رسان باشند.

معاون سياسی، امنيتی و اجتماعی استاندار خراسان‌‌جنوبی بیان کرد: نمی‌توانیم مدعی این باشیم که داریم تهدیدات دشمن را مقابله می‌کنیم، اما در اجرا کاری انجام دهیم.

خوش‌خبر با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ای را باید اجرا کنند که اثرش در سطح جامعه مشهود باشد، افزود: مدیران باید نتیجه مصوبات این جلسات را به صورت مستمر گزارش داده و برای اجرای مصوبات تلاش کنند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام رهبری در مورد پدافند غیرعامل، ادامه داد: برنامه‌های پدافند غیرعامل همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید هر روز ادامه داشته باشد و منحصر به این هفته نشود.

معاون سياسی، امنيتی و اجتماعی استاندار خراسان‌‌جنوبی اظهار کرد: در این راستا، ظرفیت‌های متعددی خراسان جنوبی وجود دارد که باید توسط کارشناسان احصا و عملیاتی شود.

خوش‌خبر یادآور شد: در شرایط فعلی که دشمن با تمام توان کار می‌کند، نباید گفتمان‌هایی که باعث ریزش طرفداران نظام اسلامی می‌شود را پررنگ کنیم.

وی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل باید مردم‌محور باشد، بیان کرد: اگر امروز می‌گوییم تمام برنامه‌های دشمن را می‌توانیم نقشه بر آب کنیم باید از ظرفیت‌های استان بهره برده و برنامه‌ها مردم‌محور باشد.

معاون سياسی، امنيتی و اجتماعی استاندار خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های استان باید به صورت کیفی و اثربخش مورد بهره‌برداری قرار گیرد تا روی مخاطب اثرگذار باشد، بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید بخشی از توان خود را با حضور مردم رنگ دهند و بخش مردمی را پررنگ ببینند.

خوش‌خبر با بیان اینکه جنگ نرم امروز نیازمند این است که با مدرن‌ترین شیوه‌ها فعالیت کنیم، افزود: طبق گزارشات هنوز ۳۰ دستگاه برنامه‌های خود را اعلام نکرده‌اند که باید رسانه‌ای شده تا مردم آگاه شوند.

وی با بیان اینکه نباید نظارت و نقد منصفانه مردم را نادیده بگیریم، تصریح کرد: اگر محتوای برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته پدافند غیرعامل مبتنی بر شرایط زمانی و نوع تهدیدات نباشد، نمی‌تواند اثربخشی لازم را برای مخاطب داشته باشد.

معاون سياسی، امنيتی و اجتماعی استاندار خراسان‌ جنوبی ادامه داد: اگر تعداد برنامه‌های اثربخش را در شرح وظایف دستگاه‌ها اعلام کنیم، بهتر از این است که بگوییم تعداد برنامه‌ها زیاد بوده است.

خوش‌خبر تصریح کرد: در این جلسات مصوبات و برنامه‌ها اعلام می‌شود، اما اجرا با دستگاه‌های اجرایی است و احساس ما این است که کارهای لازم در این دستگاه‌ها انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه نیازمند برنامه عملی در این حوزه هستیم، تصریح کرد: فضای مجازی در ارائه محتوای درست بسیار می‌تواند اثربخش باشد.

معاون سياسی، امنيتی و اجتماعی استاندار خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه متاسفانه در طول سال محتوایی در مورد پدافند غیرعامل ارائه نمی‌شود، یادآور شد: محتوای درست در فضای مجازی باید مدیریت شده و از این فضا بیشتر بهره ببریم.

انتهای پیام
captcha