توطئه‌ برای اربعین، آب در هاون کوبیدن است/ اتحاد ملت و مرجعیت ایران و عراق
کد خبر: 3850638
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱

توطئه‌ برای اربعین، آب در هاون کوبیدن است/ اتحاد ملت و مرجعیت ایران و عراق

گروه سیاست و اقتصاد ــ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تشریح اهداف توطئه‌ها در رابطه با اربعین حسینی اظهار کرد: دشمنان اسلام فکر می‌کردند با چنین حرکتی می‌توانند راهپیمایی اربعین را به هم بزنند، اما باید گفت چنین حرکت‌هایی آب در هاون کوبیدن است.

توطئه‌ برای اربعین آب در هاون کوبیدن است/ اتحاد ملت و مرجعیت ایران و عراقعلاءالدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین بزرگترین رویداد تاریخ معاصر ماست. این رخداد نه تنها در سطح جهان اسلام، بلکه در کل جهان منحصر به فرد است.

وی ادامه داد: نکته ویژه آن این است که صدها و هزاران نفر از اتباع دیگر کشورها، که مسلمان هم نیستند، در این راهپیمایی حضور می‌یابند. زائرانی از اروپا، آمریکا و شرق آسیا دیده می‌شوند که همه این‌ گردهمایی‌ها ناشی از شنیدن آوازه رشادت‌ها و مظلومیت سیدالشهدا(ع) است.

از میزبانی عراقی‌ها متشکریم

بروجردی ادامه داد: اولین نکته مهمی که در رابطه با این رویداد بزرگ باید انجام دهیم این است که یک تشکر ویژه تقدیم ملت عراق کنیم، با توجه به اینکه یک میزبانی سخاوتمندانه از زائران امام حسین(ع) دارند، آنان در طول مسیر راهپیمایی نیازهای زائران اعم از تغذیه اقامت و دیگر نیازهای زائران را برطرف می‌کند. در این رابطه عشایر عراق زحمات زیادی می‌کشند و میزبانی را به بهترین شکل به انجام می رساند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: البته عشایر ایرانی نیز در منطقه خوزستان بدرقه و استقبال خوبی از زائران اربعین تا حدود مرزهای ایران و عراق انجام می‌دهند که باید از آنان قدردانی کرد.

توطئه‌ها مانعی برای اجتماع شکوهمند اربعین نیست

بروجردی اضافه کرد: نکته دیگر این است که حوادث اخیر در کشور عراق توطئه آمریکا و دشمنان اسلام بود تا این حرکت عظیم را تحت‌تاثیر قرار دهند و اجازه ندهند این عرض اندام قدرتمندانه مسلمانان و این حرکت شکوهمند در اربعین تکرار بشود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تشریح اهداف توطئه‌ها در رابطه با اربعین حسینی بیان کرد: آن‌ها فکر می‌کردند با چنین حرکتی می‌توانند راهپیمایی اربعین را به هم بزنند، اما باید گفت چنین حرکت‌هایی آب در هاون کوبیدن است. ملت، مرجعیت و مسئولان عراق و ایران دست در دست هم دادند و این توطئه را خنثی کردند. دولت و مجلس عراق در خنثی کردن این توطئه نقش مؤثری را ایفا کردند.

انتهای پیام
captcha