ویژه برنامه اربعین در 500 بقعه گیلان برگزار می‌شود
کد خبر: 3850744
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵

ویژه برنامه اربعین در 500 بقعه گیلان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی – مدیرکل اوقاف گیلان گفت: همزمان با سراسر کشور مراسم ویژه اربعین حسینی در 500 بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با بیان اینکه مراسم ویژه اربعین حسینی در قالب بصیرت عاشورایی برگزار می‌شود، اظهار کرد: این مراسم در روز و شب اربعین فردا، 27 مهرماه در 500 بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برجسته ترین برنامه طرح بصیرت عاشورایی در صبح روز اربعین، قرائت زیارت اربعین در 280 بقعه متبرکه گیلان است، افزود: برگزاری مراسم عزاداری، سخنرانی، اطعام، ایستگاه‌های صلواتی از دیگر مراسم بقاع گیلان در روز و شب اربعین حسینی است.

علیزاده گفت: به جهت حضور مردم در 15 بقعه سطح یک مجری طرح بصیرت عاشورایی در روز اربعین، در این اماکن متبرکه ایستگاه همه واقف باشیم برای مشاوره وقف دایر خواهد شد.

وی بیان کرد: سوگواره بصیرت عاشورایی از تاریخ 10 شهریور آغاز شده و تا 7 آبان ماه سالجاری در 500 بقعه متبرکه گیلان ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف گیلان افزود: 15 بقعه متبرکه از بقاع مجری این طرح در گیلان 15 بقعه سطح یک، 36 بقعه سطح دو و 449 بقعه متبرکه در سطح سه هستند. در 15 بقعه سطح یک مجری سوگواره بصیرت عاشورایی در گیلان خیمه‌ معرفت هم برپا شده است.

علیزاده با بیان اینکه ۱۹۲ مبلغ و روحانی بومی در برگزاری بصیرت عاشورایی در گیلان مشارکت دارند، تصریح کرد: نزدیک به سه هزار نفر از اعضای هیئت امنا، اعضای مراکز فرهنگی و قرآنی و خادمان افتخاری بقاع متبرکه مجری خدمت رسانی به زائران و برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در قالب طرح بصیرت عاشورایی هستند.

مدیرکل اوقاف گیلان با اشاره به فضیلت زیارت اربعین در روایات، گفت: از عموم مردم گیلان دعوت می‌کنیم با حضور در مراسم بقاع متبرکه بر شور و حرارت عزاداری حسینی بیافزایند.

انتهای پیام
captcha