برگزاری 2 مراسم پیاده‌روی «جاماندگان اربعین حسینی» در بهمئی
کد خبر: 3850753
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱

برگزاری 2 مراسم پیاده‌روی «جاماندگان اربعین حسینی» در بهمئی

گروه فرهنگی ـ مدیرکل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری دو مراسم پیاد‌ه‌روی جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان بهمئی فردا، 27 مهرماه خبر داد.

برگزاری 2 مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در بهمئی

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد امروز، 26 مهرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی ساعت ۷ صبح روز ۲۷ مهرماه از میدان امام حسین(ع) شهر لیکک به سمت حرم مطهر بابااحمد(ع) برگزار می‌شود.
وی افزود: مراسم دیگری در ۲۷ مهرماه از ساعت ۸ صبح از سه راهی بعد از سرآسیاب یوسفی به سمت حرم مطهر امام‌زادگان ابراهیم و اسدالله(ع) شهرستان بهمئی برگزار خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در ثواب زیارت امام حسین(ع)، اضافه کرد: محمد بن مسلم ثقفی از امام باقر (ع) آورده است که فرمودند: «اگر مردم ارزش و پاداش زیارت حسین (ع) را بدانند، از اشتیاق قالب تهی کرده و از حسرت فراوان جانشان متلاشی خواهد شد!»
حجت‌الاسلام جنتی‌پور بیان کرد: محمد بن مسلم عرضه داشت: مگر فضیلت آن چیست؟ فرمودند: «اگر کسی با شوق به زیارت آن حضرت بشتابد، خداوند پاداش هزار حج و عمره‌ی پذیرفته شده، اجر هزار شهید از شهدای بدر، ثواب هزار روزه دار و هزار صدقه‌ی مقبوله و پاداش آزاد سازی هزار برده در راه خدا را به وی خواهد داد! و تا یک سال از هرگونه گزندی به ویژه شیطان محفوظ خواهد ماند؛ خداوند نیز فرشته‌ای را بر او می‌گمارد که حافظ جان او از چهارسو خواهد بود.
وی تصریح کرد: ایشان فرمودند اگر در همان سال از دنیا رفت؛ فرشتگان رحمت الهی در غسل و تدفین او شرکت جسته و برای او طلب آمرزش می‌نمایند؛ او را تشییع کرده و تا قبر همراهی می‌کنند و برای او استغفار می‌نمایند؛ قبرش را گشاده می‌کنند و خداوند نیز او را از فشار قبر و ترس از نکیر و منکر ایمن می‌گرداند؛ دری را از بهشت به روی او می‌گشاید و در قیامت نامه‌ی اعمالش را به دست راستش خواهد داد؛ نورانیتی را در چهره‌ی او قرار می‌دهند که مشرقین را روشن می‌گرداند و هاتفی ندا سر می‌دهد که این شخص از زائران حسین بن علی (ع) است که با شوقی سرشار حضرتش را زیارت نموده است؛ آنگاه همگی آرزو می‌کنند که ای ‌کاش از زائرین حسین (ع) بودند.»

انتهای پیام
captcha