«اربعین»؛ اوج نمایش مقاومت جریان حسینی
کد خبر: 3850860
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۳

«اربعین»؛ اوج نمایش مقاومت جریان حسینی

گروه معارف- نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، گفت: جریان یزید جریان استکباری، سلطه و زورگویی به ملت‌های ضعیف و جریان امام حسین (ع) جریان مقاومت بوده و پیاده‌روی اربعین اوج نمایش و اظهار مقاومت است.

«اربعین»؛ اوج نمایش مقاومت جریان حسینیآیت‌الله علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: زیارت و عزاداری اباعبدلله متضمن پیامی از نهضت امام حسین(ع) است و آقا مظهر و اسوه مقاومت در برابر ظلم، ظالم، نادرستی و ناروایی بود.
وی با تاکید بر اینکه، پیاده‌روی اربعین ادامه دادن راه امام حسین (ع) است، افزود: زائران اباعبدالله‌الحسین با زبان حال فریاد دارند؛ یا اباعبدالله می‌خواهیم به تو متمسک شویم و شیوه تو را در پیش بگیریم. تو در این راه از جانت دست کشیدی و ارزش انسانی و الهی را حفظ کردی، ما هم می‌خواهیم با تمسک به سیره تو، راهت را ادامه دهیم که راه مقاومت در برابر زور گویی‌ها، ظلم، ستم، تعدی و تجاوزات قدرت‌های مستکبر زمان است.

معلمی با اشاره به اینکه هدف استکبار در قتل زوار، سرکوب کردن اهل مقاومت است، تصریح کرد: گاهی عوامل استکبار کمر به قتل زوار اباعبدالله الحسین می‌بندند و گاهی در مسیر راهپیمایی زوار و گاهی هم در مراسم عزاداری برای سرکوب مقاومت، دست به انفجار می‌زنند، ولی پیام زوار ابا عبدالله در روز اربعین، مقاومت در برابر ظلم است.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان با اشاره به تاثیر شناخت امام حسین(ع) در میان غیرمسلمانان، بیان کرد: اگر ابعاد شخصیتی آقا اباعبدالله، شیوه زندگی ایشان و شرایط سیاسی اجتماعی آن زمان برای افراد تبیین شود، بسیاری از مردم آزاده و حتی غیرمسلمان، شیفته فکر و فرهنگ حضرت خواهند شد.
ماجرای گریستن مسیحیان در مجلس عزای حسین

وی با بیان خاطره‌ای در تبیین شخصیت امام حسین (ع) افزودند: برای سخنرانی در دهه عاشورا به شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان رفته بودم در این سخنرانی چند نفر از مسیحیان فرانسوی، انگلستان پای منبر می‌نشستند و به سخنانم گوش می‌کردند. در فرصتی مناسب نزد من آمدند و سوالاتی درباره ابهامات نهضت کربلا مطرح کردند. وقتی برایشان توضیح دادم و مطلع شدند، چون امام حسین(ع) امتناع از بیعت با یزید داشت آن‌ها جنگ را پیش کشیدند. تعجب کردند و گفتند برای چه؟! مگر الآن کسی برای ریاست جمهوری کاندیدا شود و رای نیاورد باید جنگ کند؟! در شب‌های دیگر که از آقا ابا عبدالله و مصائب اهل بیت می‌گفتیم دیدم بعضی از این مسیحیان اشک از چشمشان جاری می‌شد، پیداست قبلا آقا ابا عبدالله را نشناخته بودند.

معلمی درباره علت بیعت نکردن امام حسین(ع) با یزید، اظهار کرد: یزید عنصر فاسدی بود و در منابع اهل سنت هم آمده که معاویه در حال حیات خودش به والی بصره برای رای گرفتن از مردم در مورد ولایت یزید پیشنهاد می‌کند، اما والی بصره، گفت: الآن شرایط مهیا نیست و این علاقه‌ای که یزید به فساد در جامعه دارد من چطور این موضوع را مطرح کنم؟! چه خوب است یزید، حداقل به مدت یک تا دو سال برای حفظ آینده خودش خوبشتن‌داری کند و در ملا عام مرتکب فسق و فجور و خلاف اخلاق نشود.

موروثی کردن خلافت؛ انحراف بزرگ معاویه
وی با بیان اینکه، شراب خواری و فساد اخلاقی یزید را مورخین اهل سنت فراوان ذکر کردند، افزود: با وجود اینکه ابوبکر و عمر نگفتند که بعد از خودشان پسرانشان خلیفه شوند، اما معاویه، گفت: بعد از او یزید خلیفه شود، پیداست که می‌خواست خلافت را به سلطنت موروثی و انحرافی در امت اسلام ایجاد کند و به همین دلیل آقا اباعبدالله‌الحسین بیعت با یزید را نپذیرفتند.

معلمی گفت: جمله ماندگار و ارزنده آقا امام حسین(ع) این بود: من برای بیعت دست ذلت به شما نخواهم داد، فرار هم نمی‌کنم و در مقابل آن‌ها ایستاد و کار به شهادت او منتهی شد.
وی با بیان استمرار جریان یزید و جریان امام حسین در طول تاریخ، عنوان کرد: جریان یزید جریان استکباری، سلطه و زورگویی به ملت‌های ضعیف و جریان امام حسین (ع) جریان مقاومت و این اربعین مظهر اوج اظهار مقاومت است و همه زائران از کرد‌های شمال عراق تا مسیحیان و مسلمانان عاشق روحیه ظلم ستیزی ابا عبدالله‌الحسین هستند.

معلمی درباره هدف درگیری اخیر در عراق، بیان کرد: امسال عوامل استکبار از آمریکا و اسرائیل و عربستان سعودی تلاش کردند که در آستانه اربعین در عراق ایجاد بلوا و آشوب کنند تا این حماسه سنگین تاریخی اتفاق نیفتد، ولی به لطف خدا گستردگی جمعیت امسال به مراتب بیشتر از سال‌های قبل شده و شاید این چند میلیونی زوار پاسخی در برابر تحرکات شیطنت آمیز عوامل استکبار در عراق باشد.
وی افزود: زیارت را می‌شود سواره یا پیاده رفت، اما با توجه به اینکه، زیارت در جایگاه خود دارای ارزش بسیاراست، پیاده روی زوار، نمایش علاقه، اشتیاق و دلبستگی به آقا ابا عبدالله الحسین (ع) است.

انتهای پیام
captcha