اهدای عضو بیمار مرگ مغزی سنندجی جان چند نفر را نجات داد
کد خبر: 3850902
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳

اهدای عضو بیمار مرگ مغزی سنندجی جان چند نفر را نجات داد

گروه اجتماعی - کمسئول پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کردستان از اهدای عضو بیمار مرگ مغزی ۴۹ ساله سنندجی به چند نفر خبر داد.

اهدای عضو بیمار مرگ مغزی سنندجی جان چند نفر را نجات داد

شیدا خیراللهی، کارشناس مسئول پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: سلیمان نصیری مرد ۴۹ ساله ساکن ناحیه منفصل شهری حسن‌آباد پس از سقوط از ارتفاع، ۲۱مهرماه به بیمارستان کوثر سنندج منتقل شد.
وی افزود: این بیمار سنندجی که به دلیلی سقوط دچار کاهش سطح هوشیاری و مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده‌اش اهدای اعضای بدن وی به بیماران نیازمند اهدا شد.
مسئول پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: بعد از دریافت رضایت از خانواده، این بیمار مرگ مغزی برای انجام مراحل اهدای عضو به تهران اعزام شد.
وی عنوان کرد: پس از طی مراحل اهدای عضو و مراحل قانونی و پزشکی این عمل خداپسندانه، پیکر آن مرحوم بعد از بازگشت به سنندج دیروز، 26 مهرماه در حسن‌آباد به خاک سپرده شد.
مسئول پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه از هر ۱۰۰ مرگ، یک نفر مرگ مغزی وجود دارد که می‌تواند جان پنج نفر را نجات دهد، اعلام کرد: مردم سخاوتمند ما باید به این واقعیت برسند که این امر سعادتی است که نصیب هرکسی نخواهد شد.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون اعضای بدن دو نفر در استان اهداشده که منجر به نجات جان ۱۰ نفر شده است‌، یادآور شد: سال گذشته در استان اعضای بدن ۵ نفر دچار مرگ مغزی به بیماران نیازمند اهدا شد.

انتهای پیام
captcha