همایش 5 هزار نفری پیاده روی جاماندگان اربعین در سربیشه برگزار شد
کد خبر: 3850919
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱

همایش 5 هزار نفری پیاده روی جاماندگان اربعین در سربیشه برگزار شد

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره اوقاف وامور خیریه سربیشه گفت: 5 هزار نفر از جاماندگان اربعین حسینی مسیر 22 کیلومتری از شهر سربیشه به سمت مجتمع فرهنگی مذهبی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) را پیاده روی و عزاداری کردند.

همایش 5 هزار نفری پیاده روی جاماندگان اربعین در سربیشه برگزار شدبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام حسین رحیمی، امروز 27 مهرماه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر ساله به عظمت و شکوه پیاده روی اربعین حسینی افزوده می‌شود و دشمنان در نقشه‌های خود ناکام می‌مانند.

وی گفت: بسیاری از افراد که از پیاده روی اربعین حسینی جا ماندند تحت عنوان جاماندگان اربعین در شهرهای خود پیاده روی کرده تا در ثواب این روز باشکوه شریک شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه افزود: همزمان با روز اربعین حسینی دسته‌های عزاداری در قالب هیأت‌های سینه زنی و زنجیرزنی در سطح شهر به سمت بقاع متبرکه پیاده روی کردند و در سوگ سید و سالار شهیدان عزاداری کردند.

رحیمی تصریح کرد: سخنرانان و شخصیت‌های مذهبی نیز در ارتباط با فلسفه قیام عاشورا، پیاده روی اربعین و نهضت امام حسین(ع) و زنده نگه داشتن قیام کربلا به ایراد سخنرانی پرداختند.

وی ادامه داد: همچنین پنج هزار نفر از جاماندگان اربعین حسینی مسیر 22 کیلومتری از شهر سربیشه به سمت مجتمع فرهنگی مذهبی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) را پیاده روی و عزاداری کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه با بیان اینکه بیش از پنج هزار نفر از مردم در این همایش اطعام شدند افزود: در مسیر پیاده روی نیز هفت موکب برپا شد و از عزاداران حسینی پذیرایی کردند.

رحیمی خاطرنشان کرد: مراسم سوگواری اربعین حسینی با سخنرانی و قرائت زیارت اربعین در مسجد حضرت ابوالفصل(ع) آغاز شد و با حضور باشکوه مردم و در فضایی مملو از حزن و اندوه ادامه پیدا کرد.

انتهای پیام
captcha