برگزاری اجلاس نماز با محوریت مدارس در زاهدان
کد خبر: 3851012
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰

برگزاری اجلاس نماز با محوریت مدارس در زاهدان

گروه فرهنگی ــ مدیر ستاد اقامه نماز سیستان‌و‌بلوچستان گفت: پنجمین اجلاس سراسری نماز استان آذرماه امسال با محوریت مدارس در شهرستان زاهدان برگزار می‌شود.

محمد سنجرانی، مدیر ستاد اقامه نماز سیستان‌و‌بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: پنجمین اجلاس سراسری نماز استان آذرماه امسال با محوریت مدارس در شهرستان زاهدان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: شیوه‌های دعوت دانش‌آموزان به نماز، نقش مدیران و معلمان در دعوت به نماز، نقش اولیا در رونق نماز مدارس، راهکارهای حضور فعال روحانیان در نماز مدارس، چگونگی پیوند مدرسه با مسجد، راهکارهای رونق نماز مدارس و همچنین نقش دانش‌آموزان در رونق نماز مدارس، موضوعات اجلاس استانی نماز خواهد بود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان بیان کرد: متأسفانه وضعیت اقامه نماز در مدارس مطلوب نیست و آن‌طور که شایسته این فریضه الهی است، به آن توجه نشده است؛ مدارس باید نسبت به اقامه نماز جماعت و اول وقت، اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه نماز جماعت علاوه بر پاداش اخروی، آثار فردی و اجتماعی نیز دارد، اظهار کرد: از رسول خدا(ص) نقل شده که «من سمع النداء فلم يجبه من غيرعلة فلا صلاة له‏»، نماز کسی که صدای اذان را بشنود و بی‌دليل، در نماز جماعت ‏مسلمانان شرکت نکند، ارزشی ندارد.

سنجرانی گفت: سال گذشته ۲۶۹ برنامه در سطح استان در زمینه نماز اجرا شده و بیش از ۴۳ هزار نفر تحت آموزش قرار گرفتند. همچنین این ستاد برای ترویج فرهنگ نماز در استان با ۸۰ دستگاه اجرایی تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده است.

انتهای پیام
captcha