تعطیلی چهارمین مدرسه قرآنی در نیجریه
کد خبر: 3851017
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳

تعطیلی چهارمین مدرسه قرآنی در نیجریه

گروه بین‌الملل ــ پلیس نیجریه در چهارمین عملیات خود طی یک ماه اخیر از تعطیلی یک مدرسه قرآنی در شمال این کشور به دلیل شکنجه قرآن‌آموزان و نجات 150 قرآن‌آموز این مدرسه خبر داد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، پلیس نیجریه در چهارمین عملیات خود طی یک ماه اخیر، یک مدرسه قرآنی در منطقه «ریجاسا» واقع در شمال این کشور را به دلیل رفتار نامناسب و شکنجه قرآن‌آموزان تعطیل کرد.
 
در این عملیات 150 قرآن‌آموز که تحت شکنجه مسئولان این مدرسه قرار داشتند، از سوی پلیس آزاد شدند. بدین ترتیب تعداد تقریبی قرآن‌آموزانی که در مدارس دینی شمال نیجریه از شکنجه‌های موجود آزاد شده‌اند به بیش از هزار قرآن‌آموز می‌رسد.
 
عملیات‌های پلیس نیجریه موجب شده است که «محمد بوهاری»، رئیس‌جمهور این کشور، برای انجام اقدامات قانونی علیه مدارس دینی در شمال نیجریه تحت فشار قرار گیرد.
 
مسئولان نیجریایی اعلام کرده‌اند: «ناصر الرفاعی»، فرماندار ایالت کادونا، دستور حمله به این مدرسه قرآنی را صادر کرده است.
 
«حفصه بابا»، کمیسر خدمات انسانی در کادونا، نیز به رویترز گفت: از 147 قرآن‌آموز آزادشده از این مدرسه حداقل 22 نفر دختر بودند که در عملیات اخیر پلیس آزاد شدند و اکنون در یک اردوگاه نگهداری می شوند.
 
در همین راستا، دفتر ریاست جمهوری نیجریه دیروز، 27 مهرماه، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «هیچ دولت دموکراتیک و پاسخگویی وجود اتاق‌های شکنجه و سوء استفاده فیزیکی از افراد را تحت عنوان توانبخشی قربانیان تحمل نمی‌کند».
 
یادآور می‌شود مدارس دینی شبانه‌روزی بسیاری در مناطق مسلمان‌نشین شمال نیجریه فعالیت دارند که کودکان مسلمان را تحت آموزش قرار می‌دهند. به این مدارس اصطلاحاً «الماجیری» گفته می‌شود که تلفظ محلی کلمه «المهاجرون» به زبان عربی است.
انتهای پیام
captcha