ترکیه مدعی نقض آتش‌بس از سوی کردها در سوریه شد
کد خبر: 3851045
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰

ترکیه مدعی نقض آتش‌بس از سوی کردها در سوریه شد

گروه بین‌الملل ــ وزارت دفاع ترکیه مدعی شد علی‌رغم برقراری آتش‌بس در شمال شرق سوریه، این آتش‌بس نقض شده و در حمله نیروهای کرد در شهر تل‌ابیض، یک سرباز ترکیه کشته و یک سرباز دیگر زخمی شده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رویترز، ترکیه طی توافقی با آمریکا در روز پنج‌شنبه، 25 مهر، موافقت کرد که حملات نظامی‌اش را در شمال شرق سوریه به مدت پنج روز متوقف کند تا نیروهای کرد سوری از محدوده منطقه امن تعیین شده در نزدیکی مرز ترکیه عقب‌نشینی کنند.

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای مدعی شد: نیروهای کرد با سلاح‌های سبک و ضد تانک به سربازان ترکیه، که در حال مأموریت شناسایی و نظارت در تل‌ابیض بودند، حمله کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است: ترکیه علی‌رغم نقض آتش‌بس به این توافقنامه متعهد است.

یادآور می‌شود که ترکیه در روز چهارشنبه، 17 مهر، عملیات «چشمه صلح» را به بهانه مبارزه با داعش و تروریسم در شمال شرق سوریه آغاز کرد که تاکنون موجب کشته شدن حداقل 200 غیرنظامی و زخمی شدن 600 نفر دیگر شده است. همچنین این حملات موجب آواره شدن 200 هزار غیرنظامی در این مناطق شده است.

ترکیه از زمان اجرای توافق آتش‌بس تاکنون چندین بار شهرهای تل ابیض و رأس العین را هدف حملات هوایی قرار داده است؛ اما کردها را مسئول نقض آتش‌بس معرفی می‌کند. 

 

انتهای پیام
captcha