درآمد سرانه زاهدان؛ یک‌دهم کلانشهرها
کد خبر: 3851052
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶

درآمد سرانه زاهدان؛ یک‌دهم کلانشهرها

گروه اجتماعی ــ معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری زاهدان گفت: درآمد سرانه شهر زاهدان، حدود ۲۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر است، که این مقدار کمتر از یک‌دهم سایر کلانشهر‌های کشور است.

خلیل‌الله صاحبدادزهی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری زاهدان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: درآمد سرانه شهر زاهدان، حدود 200 هزار تومان به ازای هر نفر است، که این مقدار کمتر از یک‌دهم سایر کلانشهرهای کشور است.

وی ادامه داد: شهرداری یک سازمان کاملاَ دولتی نیست که از بودجه مصوب استفاده کند؛ بودجه دریافتی ما از منابع دولتی بسیار ناچیز است؛ بخش عمده درآمد شهرداری از محل عوارضی که مردم پرداخت می‌کنند، تأمین می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری زاهدان بیان کرد: اگر مشارکت مردم وجود نداشته باشد، نمی‌توان خدمات مطلوب ارائه کرد. توسعه خدمات شهری بدون مشارکت شهروندان امکان‌پذیر نیست.

وی همچنین به بدهی دستگاه‌های دولتی به شهرداری اشاره کرد و افزود: شهرداری زاهدان حدود یک‌هزار میلیارد تومان از دستگاه‌های دولتی طلبکار است که اگر این بدهی پرداخت شود، می‌توان خدمات مطلوب‌تری ارائه کرد.

صاحبدادزهی حق و تکلیف در جامعه را دو بال مهم برای توسعه آن جامعه دانست و گفت: مردم حق دارند از شهری پاکیزه برخوردار بوده و خدمات شهری مطلوب دریافت کنند، اما از سوی دیگر وظیفه دارند در پرداخت عوارض مشارکت کنند تا شهرداری در ارائه خدمات موفق باشد.

انتهای پیام
captcha