ارسال ۱۰ میلیارد ریال نذورات مردم دامغان به عراق
کد خبر: 3851053
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸

ارسال ۱۰ میلیارد ریال نذورات مردم دامغان به عراق

گروه اجتماعی ــ مردم شهرستان دامغان تاکنون ۱۰ میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی برای استقبال از زائران اربعین حسینی، به شهر‌های کربلا و نجف ارسال کردند.

ارسال 10 میلیارد ریال نذورات مردم دامغان به عراق

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی فرمانداری دامغان، علی‌اصغر مجد، فرماندار این شهرستان امروز، 28 مهر با بیان اینکه انواع نذورات مردم این شهرستان حاوی اقلام مورد نیاز زائران اربعین حسینی با ۱۶ دستگاه کامیون و تریلی به کشور عراق ارسال شده، اظهار کرد: پتو، آب آشامیدنی، وسایل مورد نیاز برای طبخ غذا، چادر و دیگر اقلام ضروری از این شهرستان به موکب‌ها ارسال شد.

وی ادامه داد: همراه با این محموله‌ها، ۸۰ نفر از خادمان برای خدمات‌دهی به زائران به عراق سفر کردند که از این تعداد ۴۰ نفر در شهر کربلا و ۴۰ نفر در شهر نجف حضور دارند که در این راستا مردم دامغان، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کمک نقدی به این همایش حسینی داشتند.

فرماندار دامغان به خدمات‌دهی چهار موکب این شهرستان به زائران اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: زائران اربعین حسینی در چهار موکب دامغانی‌ها در شهر‌های نجف و کربلا، اسکان و پذیرایی می‌شوند که موکب علی بن موسی الرضا‌(ع) در شهر کربلا و موکب چهارده معصوم‌(ع) در شهر نجف اشرف، ۲ موکب از دامغان است که در هر کدام روزانه پنج هزار نفر از زائران اسکان شده و در طول روز، ۱۵ هزار وعده غذایی بین زائران توزیع می‌شود.

مجد متذکر شد: موکب امامزاده محمد‌(ع) شهر دیباج نیز در شهر نجف اشرف به برپایی ایستگاه صلواتی و توزیع میان وعده به زائران می‌پردازد و بر این اساس این خدمات‌دهی از تاریخ ۱۶ مهرماه آغاز شده و به مدت ۱۵ روز تا ۳۰ مهرماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha