کشورهای اروپایی؛ بیشترین آمار مبدا زائران و گردشگران بین‌المللی حرم حضرت معصومه(س)
کد خبر: 3851064
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷

کشورهای اروپایی؛ بیشترین آمار مبدا زائران و گردشگران بین‌المللی حرم حضرت معصومه(س)

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه در شش ماه نخست سال جاری، بیش از ۵۳ هزار و ۶۰۰ توریست و زائر غیرایرانی به حرم مطهر حضرت معصومه(س) مشرف شده‌اند بیان کرد: بیشترین آمار این زائران به کشورهای اروپایی اختصاص دارد.

کشورهای اروپایی؛ بیشترین آمار مبدا زائران و گردشگران بین‌المللی حرم حضرت معصومه(س)کمال ثریااردکانی، رئیس اداره امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت معصومه(س) در گفت‌وگو با ایکنا از قم گفت: حضور زائرین و توریست‌ها در حرم حضرت معصومه(س) در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل توجه و چشمگیری داشته است.
وی با بیان اینکه گردشگران و زائران از 80 کشور جهان در حرم مطهر حضور یافته‌اند اظهار کرد: بیشترین آمار مربوط به کشورهای ایتالیا، اسپانیا، آلمان، هلند، فرانسه و لهستان بوده است.
رئیس اداره امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه در شش ماهه اول سال جاری مجموعاً ۵۳هزار و ۶۰۰ توریست و زائر غیرایرانی وارد حرم مطهر شده و از بخش‌های مختلف آن بازدید کرده‌اند تصریح کرد: از این تعداد ۱۲هزار و ۶۰۰ نفر گردشگر بین‌المللی و ۴۱ هزار نفر زائر بوده‌اند که رشد قابل توجهی نسبت به زمان مشابه در سال 97 تلقی می‌شود.
ثریااردکانی ادامه داد: تور حرم‌گردی، آشنایی با پیشینه حرم و نشست پرسش و پاسخ، بازدید از موزه و کتابخانه آستان مقدس از جمله برنامه‌هایی است که برای زائران و گردشگران اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه دوهزار و 400 گروه گردشگر غیرمسلمان از حرم مطهر حضرت معصومه(س) بازدید کرده‌اند تصریح کرد: برگزاری بیش از دوهزار تور حرم‌شناسی و ۱۷۰ نشست و جلسه پرسش‌و پاسخ برای آنان برگزار شده‌ است.
ثریا اردکانی با بیان اینکه ۴۳ درصد از توریست‌های غیرمسلمان، مرد و ۵۷ درصد خانم بودند گفت: زائران غیرایرانی هم در قالب ۳۳۰ کاروان  به حرم مطهر مشرف شده‌اند که به سه زبان یعنی عربی، اردو و آذری تکلم می‌کنند.
90 تور حرم‌شناسی
رئیس اداره امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت معصومه(س) اضافه کرد: برنامه‌هایی شامل ۹۰تور حرم‌شناسی، ۱۷۰حلقه معرفت و برنامه‌های مناسبتی برای زائرین اردوزبان و عرب‌زبان برگزار شده است.
وی با بیان اینکه برای اربعین امسال تعداد زائرین فراتر از حد پیش‌بینی بود اظهار کرد: تعداد زائرین از کشور پاکستان در اربعین امسال رشد زیادی داشت و در مجموع هم حضور زائرین اربعینی فراتر از انتظار ما بود.
انتهای پیام
captcha