تربیت 50 هزار حافظ قرآن در موسسه ندای ترنم ملکوت همدان/ رها شدن 450 مربی حفظ قرآن به حال خود
کد خبر: 3851072
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹

تربیت 50 هزار حافظ قرآن در موسسه ندای ترنم ملکوت همدان/ رها شدن 450 مربی حفظ قرآن به حال خود

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیر موسسه «ندای ترنم ملکوت» همدان با بیان اینکه این موسسه با همکاری اوقاف موفق به تربیت بیش از 450 مربی حفظ قرآن شده است گفت: متاسفانه این مربیان به دلیل عدم برخورداری از انگیزه و مهیا بودن شرایط کاری، به حال خود رها شده اند.

رها شدن 450 مربی حفظ قرآن در همدان/ تربیت 50 هزار حافظ قرآن در موسسه ندای ترنم ملکوتقاسم جهان آرا، مدیر موسسه «ندای ترنم ملکوت» همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان اظهار کرد: این موسسه از سال 1392 به‌عنوان یکی از موقوفات مرحوم همراهیان، فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه این موسسه برنامه‌‌هایی با شکل و طرحی نو ایجاد کرده که حفظ قرآن را برای همه افراد آسان‌تر می‌کند گفت: زیر بنا وهدف اصلی این موسسه حفظ قرآن کریم است.

جهان آرا اضافه کرد: در مؤسسه ندای ترنم ملکوت، دوره‌های تخصصی و عمومی روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، قرائت و حفظ قرآن کریم، مشاوره و آموزش خانواده و دوره‌های تربیت مربی روخوانی و روان‌خوانی، تجوید و حفظ قرآن کریم با حضور اساتید مجرب و برجسته استانی و کشوری برگزار می‌شود.

مدیر موسسه ندای ترنم ملکوت استان با بیان اینکه استقبال از کلاس‌های این مجموعه بسیار خوب است ادامه داد: مخاطبان این موسسه، شامل رده‌های سنی مختلف اعم از پیش دبستانی تا بزرگسال در دو بخش خواهران و برادران است.

وی ابراز کرد: تقویت بنیه دینی جامعه، حضور پررنگ در جلسات و کارگروه‌های مختلف قرآنی، همکاری با مدرسه حفظ قرآن کریم ویژه طلاب، همکاری با مساجد تکایا، گروه‌های مختلف هم‌خوانی قرآن کریم، همکاری با بنیاد قرآن، مکتب امام زمان(عج)، تالار قرآن، شهرداری و کارگروه فرهنگی خاتم‌الاوصیا از دیگر فعالیت‌های این مجموعه است.

جهان آرا با بیان اینکه این مرکز قرآنی علاوه بر آموزش تخصصی حفظ قرآن در حوزه‌های دیگر نیز مخاطبانی از سراسر کشور دارد گفت: ارتباط با مراکز آموزشی زبان‌های خارجه، هوش و چرتکه ویژه کودکان، کلاس‌های مشاوره، آموزش حفظ قرآن به صورت مجازی و ... از دیگر اقدامات فرهنگی و علمی این مجموعه است.

وی با اشاره به اینکه این مؤسسه یکی از مراکز تخصصی حفظ قرآن کریم است، بیان کرد: این موسسه با همکاری دستگاه‌‌های متولی به ویژه اوقاف تا کنون موفق به تربیت 50 هزار حافظ قرآن شده است که در صورت برخورداری از حمایت‌های لازم، شاهد پرورش 5 هزار حافظ قرآن در این موسسه خواهیم بود.

جهان‌آرا با اشاره به اینکه این مجموعه دارای مرکز حفظ مجازی قرآن کریم به صورت مردمی است، گفت: مرکز حفظ مجازی قرآن کریم ندای ترنم ملکوت از سال 94 راه اندازی شده و در حال حاضر 250 عضو ثابت در بخش خواهران از اقصی نقاط کشور فعال است.

مسئول هیئت بازرسین اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با بیان اینکه سه مربی هر هفته به مدت ۱۰ دقیقه محفوظات حافظان را ارزیابی می‌کنند، بیان کرد: شرکت‌کنندگان در این طرح طی سه ماهه موفق به حفظ ۱ جزء از قرآن کریم می‌شوند.

مدیر موسسه ندای ترنم ملکوت استان گفت: هرساله دوره‌های تربیت مربی حفظ قرآن با حضور اساتید مجرب برگزار می‌شود که کلاس‌های آن به صورت متمرکز و شبانه روزی در این مرکز برگزار می‌شود.

جهان آرا با اشاره به اینکه این موسسه با همکاری اوقاف موفق به تربیت بیش از 450 مربی حفظ قرآن شده است گفت: متاسفانه این مربیان به دلیل عدم برخورداری از انگیزه و مهیا بودن شرایط کاری، به حال خود رها شده اند.

مسئول هیئت بازرسین اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور ابراز کرد: در همین راستا به زودی همایش «مربیان حفظ قرآن کریم استان همدان» با هدف فعالساژی مربیان حفظ برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: موسسه ندای ترنم ملکوت با همکاری اداره ارشاد و اوقاف موفق به برگزاری مسابقاتی در زمینه‌های مختلف شده است که تعدادی از آنها به مرحله استانی و کشوری راه یافته اند.

جهان آرا افزود: انتظار این مجموعه این است که اداره کل آموزش و پرورش با این مجموعه همکاری داشته و دانش آموزان را از همان مقطع ابتدایی جهت آموزش قرآن به مراکز قرآنی ارجاع دهند.

 

انتهای پیام
captcha