اجرای طرح «با من بخوان» در مناطق سیل‌زده لرستان
کد خبر: 3851096
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳

اجرای طرح «با من بخوان» در مناطق سیل‌زده لرستان

گروه فرهنگی ــ معاون امور اجتماعی بهزیستی لرستان از اجرای طرح «با من بخوان» در ۳۵ مهد کودک مناطق سیل‌زده و کم‌برخوردار استان خبر داد.

اجرای طرح «با من بخوان» در مهدهای کودک مناطق سیل‌زده لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، سلمان کریمیان، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان امروز، 28 مهر در جمع خبرنگاران، گفت: امسال طی تفاهم‌نامه‌ای که مابین بهزیستی استان، معاونت امور اجتماعی، دفتر امور کودکان و نوجوانان و مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان دنیا منعقد شد قرار شد ۳۵ مهد کودک از مناطق سیل‌زده و کم‌برخوردار در سال‌ تحصیلی ۹۹-۹۸ تحت پوشش این طرح قرار گیرند. 

وی هدف از اجرای این طرح را توانمند ساختن مربیان این مناطق در اجرای شیوه آموزش خلاق از راه ادبیات، تقویت سواد پایه و ترویج کتابخوانی برشمرد و افزود: «با من بخوان» برنامه‌ای برای ترویج کتاب‌خوانی برای همه کودکان به‌ویژه کودکان محروم و در بحران است.

کریمیان با بیان این‌که طرح «با من بخوان» بر پایه رساندن کتاب‌های مناسب و باکیفیت به دست همه کودکان بنا شده است، گفت: همه کودکانی که در وضعیت معمول زندگی به این‌گونه از کتاب‌ها دسترسی ندارند حق دارند کتاب‌های باکیفیت بخوانند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی لرستان اضافه کرد: این طرح بر تقویت سواد پایه و سهیم شدن کتاب با کودکان با روش بلندخوانی، گفت‌وگو و نمایش در پیوند با کتاب تمرکز دارد تا هم‌زمان با ایجاد لذت و شوق خواندن تأثیرگذاری ژرف‌تری بر ذهن و جان کودکان بگذارد. 

کریمیان افزود: این برنامه افزون‌بر گزینش آگاهانه کتاب‌های مناسب و باکیفیت و رساندن آن به دست کودکان، می‌کوشد با برگزاری کارگاه‌های گوناگون، مربیان را در زمینه بلندخوانی و فعالیت‌های در پیوند با آن توانمند کند.

یادآور می‏‌شود، برنامه «با من بخوان» در مناطق مختلفی که کودکان محروم و در بحران نیاز به کتاب‌های باکیفیت، داشته باشند، از سوی نیکوکاران پشتیبانی می‌شود. 

انتهای پیام
captcha