ظرفیت‌های معدنی آذربایجان‌غربی به سرمایه‌گذاران معرفی شود
کد خبر: 3851249
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۲

ظرفیت‌های معدنی آذربایجان‌غربی به سرمایه‌گذاران معرفی شود

گروه اجتماعی ــ استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ظرفیت‌های معدنی استان به‌درستی معرفی نشده که این امر باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

ظرفیت‌های معدنی استان آذربایجان‌غربی برای معرفی به سرمایه‌گذاران آماده شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان‌غربی، دیروز، ۲۸ مهر، در نشستی که به‌منظور بررسی و حل مسائل و مشکلات واحدهای معدنی برگزار شد، با بیان اینکه از ظرفیت‌های معدنی به‌خوبی استفاده نشده و صرفاً افتخار بیان آمارها نصیب استان شده، اظهار کرد: مدیران نسبت به حل مشکلات واحدهای معدنی به‌منظور تثبیت و توسعه اشتغال در این حوزه اهتمام ویژه داشته باشند.

وی افزود: ظرفیت‌های معدنی استان آذربایجان‌غربی به‌درستی معرفی نشده و مدیران هر چه سریع‌تر لکه‌های معدنی قابل سرمایه‌گذاری را آماده کنند تا ظرفیت‌‌های بالقوه اشتغال در این حوزه توسعه یابد.

شهریاری گفت: برای بهره‌مندی از قدرت معادن در تولید ثروت و اشتغال مدیران باید جدی‌تر برای شناسایی ظرفیت‌ها، حل مشکل معدن‌کاران و واحدهای معدنی تلاش کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه همه وظیفه داریم تا ضمن احیای واحدهای راکد، از تعطیلی واحدهای معدنی فعال نیز جلوگیری کنیم، ادامه داد: بسیاری از واحدهای معدنی با اندکی توجه در حوزه تقسیط بدهی‌های مالیاتی، تأمین زیرساخت‌های لازم چون برق، آب و راه توانایی اشتغال‌زایی بالایی را دارند.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: با توجه به شرایط سخت تولید و صادرات، حمایت از واحدهای نیمه‌فعال و فعال ضروری بوده و تعطیلی واحدی به دلیل کوتاهی و عدم مسئولیت‌پذیری ما مدیران قابل قبول نیست.

شهریاری اظهار کرد: یکی از راهکارهای افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه معدن، انجام استعلامات لازم از سوی سازمان‌های مربوطه و آماده‌سازی زمینه برای سرمایه‌گذاری قانونی است.

انتهای پیام
captcha