رشد ۷۲ درصدی ورود زوار پاکستانی به سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3851266
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰

رشد ۷۲ درصدی ورود زوار پاکستانی به سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی ــ سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان‌و‌بلوچستان گفت: از ابتدای ماه محرم تا روز اربعین، در مجموع ۱۰۹ هزار و ۸۵۳ زائر پاکستانی از طریق مرز میرجاوه وارد استان شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۷۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، ایوب کرد، سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان امروز در جمع اصحاب رسانه، گفت: از ابتدای ماه محرم تا روز اربعین، در مجموع 109 هزار و 853 زائر پاکستانی از طریق مرز میرجاوه وارد استان شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 72 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: از این تعداد، ۵۲ هزار و ۳۹۲ زائر توسط یک‌هزار و ۱۹۵ دستگاه اتوبوس پاکستانی وارد پایانه مرزی میرجاوه شدند که پس از طی مراحل قانونی و دریافت پروانه تردد به مرز شلمچه عزیمت کردند.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اظهار کرد: همچنین ۵۷ هزار و ۴۶۱ زائر پاکستانی نیز با پای پیاده وارد استان شدند که بعد از ورود، جابجایی آن‌ها با یک‌هزار و ۳۰۶ دستگاه اتوبوس ایرانی به مقصد مرزهای غربی کشور انجام شد.

وی با بیان اینکه در این مدت 78 زائر افغان نیز از طریق مرز میلک وارد استان شدند، افزود: زائران افغانستانی نیز با سه دستگاه اتوبوس ایرانی به مشهد مقدس و از آنجا به مقصد شلمچه اعزام شدند.

کرد بیان کرد: اقدامات خوبی به‌منظور تسهيل در تردد زائران در پایانه مرزی میرجاوه صورت گرفته و به‌طور تمام وقت میزبانی از زائران در این پایانه با همکاری تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط صورت گرفته است.

انتهای پیام
captcha