آموزش سالانه ۲۰ هزار قرآن‌آموز در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3851302
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵

آموزش سالانه ۲۰ هزار قرآن‌آموز در سیستان‌وبلوچستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اتحادیه مؤسسات قرآنی سیستان‌وبلوچستان گفت: سالانه بالغ بر ۲۰ هزار قرآن‌آموز در مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی سطح استان، علوم قرآنی را فرا می‌گیرند.

سید‌مهدی پورموسوی، رئیس اتحادیه مؤسسات قرآنی سیستان‌و‌بلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: سالانه بالغ بر 20 هزار قرآن‌آموز در مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی سطح استان علوم قرآنی را فرامی‌گیرند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 90 مؤسسه قرآنی دارای مجوّز رسمی و غیررسمی از تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه‌ها و نیز 40 خانه قرآن شهری و روستایی در استان سیستان‌و‌بلوچستان فعّال هستند.

رئیس اتحادیه مؤسسات قرآنی استان بیان کرد: آموزش‎های قرآنی این مؤسسات در سه مرحله عمومی، مقدماتی و تخصصی و در رشته‎های مختلف از جمله حفظ ترتیبی، حفظ کل، قرائت در چهار سطح، تجوید و مفاهیم قرآن صورت می‌گیرد.

وی افزود: به‌طور معمول هر مؤسسه قرآنی سالانه بین 2500 تا 3000 سهمیه جذب قرآن‌آموز را دارد که به‌طور کلی این آمار در سال برای استان به 15 هزار الی 20 هزار نفر می‌رسد.

پورموسوی به اهمیت تعامل میان مؤسسات و سازمان‌های قرآنی از جمله اوقاف، تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره و بیان کرد: این تعامل اگر به‌ویژه در بحث برگزاری مسابقات قرآنی ایجاد شود کیفیت این مسابقات افزایش یافته و موجب جذب قرآن‌آموزان و علاقه‌مندان بیشتری می‌شود.

انتهای پیام
captcha