سفر غیرمنتظره رئیس مجلس آمریکا به افغانستان
کد خبر: 3851323
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸

سفر غیرمنتظره رئیس مجلس آمریکا به افغانستان

گروه بین‌الملل ــ رئیس مجلس آمریکا در سفری ناگهانی به افغانستان رفته است و گفت‌وگو درباره صلح دولت این کشور با طالبان از موضوعات محوری دیدار وی با مقامات کابل به شمار می‌آید.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «کشورنیوز» افغانستان، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، شب گذشته، 28 مهرماه، همراه با یک هیئت عالی‌رتبه از نمایندگان این کشور در سفری از پیش اعلام نشده به افغانستان سفر کرد.

پلوسی در این سفر با محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور، عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی و فرماندهان آمریکایی دیدار و درباره امنیت، بهبود دولت‌داری و توسعه اقتصادی این کشور گفت‌وگو کرد. وی توسط سفیر آمریکا و سایر دیپلمات‌ها در افغانستان از روند تلاش‌های صلح بین دولت این کشور با طالبان مطلع شد.

همچنین در این دیدار مطرح شده است که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به زودی اعلام می‌شود. پلوسی نیز حضور زنان افغانستانی در روند مذاکرات صلح را یک امر ضروری برشمرد.

رئیس مجلس آمریکا همچنین در این دیدار گفته است که دلیل حضور ایالات متحده در افغانستان آن است که طالبان طی یک مدت زمان، در این کشور میزبان تروریست‌هایی بود که به آمریکا حمله می‌کرد و ایالات متحده نمی‌خواهد که افغانستان دوباره به لانه تروریسم مبدل شود.

انتهای پیام
captcha