برگزاری بخش نهایی جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت
کد خبر: 3851388
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰

برگزاری بخش نهایی جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت

گروه سلامت ــ رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به برگزیده شدن 540 نفر در بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی از برگزاری بخش نهایی این جشنواره خبر داد.

برگزاری بخش نهایی جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت/ برگزیده شدن 540 نفرمهدی بحرالعلوم، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، در گفت‌وگو با ایکنا؛ از برگزاری بخش نهایی بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و گفت: مرحله نهایی این جشنواره قرار است هفتم تا دهم آبان‌ماه با حضور بیش از ۵۴۰ نفر از برگزیدگان این جشنواره در ۴۰ رشته مختلف و افراد راه‌یافته به مرحله نهایی مسابقات تحقیق، حفظ کل و مسابقات تیمی در دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شود.

بحرالعلوم بیان کرد: در بخش پایانی این جشنواره قرار است همچون سال گذشته در سه برنامه مجزا، برگزیدگان چهل رشته معرفی و تقدیر شوند.

وی یادآور شد: همچنین قرار است در این جشنواره دوره‌های آموزشی برای افرادی که از سوی وزارت بهداشت در جشنواره‌های ملی قرآنی حضور پیدا می‌کنند، برگزار شود، ضمن اینکه امسال بخش جدیدی با نام تدبر در قرآن نیز به این جشنواره افزوده شده که کارگاه آن از سوی مدرسه قرآن دانشگاه علوم پزشکی تهران در بخش پایانی جشنواره برگزار می‌شود.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت افزود: همچنین در حاشیه این جشنواره اجلاس معاونان فرهنگی دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی تابعه وزارت بهداشت نیز طی روز 9 آبان‌ماه، برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: حدود ۷۰ هزار نفر از دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی و ستاد وزارت بهداشت در بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی برای بیش از ۴۰ رشته در پنج بخش آوایی، معارف (کتبی)، پژوهشی، فناوری و هنری و ادبی ثبت نام کردند.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت یادآور شد: به دلیل اینکه امکان میزبانی حدود هزار نفر را در دانشگاه علوم پزشکی همدان نداشتیم، بخشی از مرحله نهایی در رشته‌های ترتیل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء، اذان، تواشیح، دعا و مناجات‌خوانی طی هفته اول مهرماه برگزار شد که برگزیدگان این رشته‌ها در آیین‌های اختتامیه‌ای که قرار است هفته آینده برگزار شود، تقدیر می‌شوند.

وی افزود: ضمن اینکه جلسات کارشناسی جشنواره بیست و پنجم نیز برگزار شده و بلافاصله پس از اتمام جشنواره بیست و چهارم، ثبت‌نام برای بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان علوم پزشکی برگزار می‌شود.
انتهای پیام
captcha