دانستن تنها راه برون‌رفت از مشکلات است
کد خبر: 3851452
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷

دانستن تنها راه برون‌رفت از مشکلات است

گروه فرهنگی ــ نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که دانستن تنها راه برون‌رفت از مشکلات است، گفت: باید کاری کنیم جوانان، مدیران و مسئولان درگیر کتابت و نوشتن و انتقال علم در جامعه باشند.

دانستن تنها راه برون رفت از مشکلات استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مسعود پزشکیان، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، امروز، 29 مهرماه در آیین افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب و دهمین نمایشگاه مطبوعات استان، گفت: قطعاً جایی که مشکل نداریم دانشمندان و علمای ما آن را حل کرده‌اند و جایی که مشکل داریم به خاطر جهل و نادانی ماست.

وی اظهار کرد: علم و آگاهی انسان را مسجود ملائک می‌کند و علم و دانایی جز با کتاب و قلم امکان‌پذیر نیست؛ اگر بخواهیم به جایی برسیم مجبوریم از راه علم و دانش عبور کنیم و باید بخوانیم، بنویسیم و علم خود را منتقل کنیم.

پزشکیان، برپایی نمایشگاه کتاب را اقدامی بسیار با ارزش و مبارک عنوان کرد و گفت: برای این‌که بتوانیم نمایشگاه را رونق دهیم، دانشجو و محصلان را با یاد دادن عجین کنیم.

نماینده مردم تبریز، با بیان این‌که اگر بخواهیم، هیچ مشکل حل نشدنی وجود ندارد، گفت: وقتی در مشکلی گیر می‌کنیم و نمی‌توانیم آن را حل کنیم قطعاً به دلیل جاهلیت است.

وی تأکید کرد: باید کاری کنیم دانش و علم را با زندگی خود عجین کنیم تا بتوانیم همه چیز را در هستی مسجود خود کنیم.

پزشکیان با بیان این‌که دانستن تنها راه برون‌رفت از مشکلات است، افزود: باید کاری کنیم جوانان، مدیران و مسئولان درگیر کتابت و نوشتن و انتقال علم در جامعه باشند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با انتقاد از حضور کم‌رنگ صاحبان فرهنگ و اندیشه و رؤسای دانشگاه‌ها در آیین آغاز به‌کار نمایشگاه کتاب، گفت: کتاب بیشتر با این افراد سنخیت دارد و امیدوارم سال دیگر از این عزیزان نیز برای حضور در این مراسم دعوت شود.

انتهای پیام
captcha