برگزاری مسابقه قرآن در حاشیه گردهمایی علما در پاکستان
کد خبر: 3851455
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲

برگزاری مسابقه قرآن در حاشیه گردهمایی علما در پاکستان

گروه بین‌الملل ــ مسابقه تلاوت قرآن در حاشیه کنفرانس بین‌المللی «نقش سید علی بن عثمان هجویری در تشکیل تمدن اسلامی در شبه قاره پاکستان و هند» در لاهور پاکستان برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت نهصد و هفتاد و ششمین سالروز تولد سید علی بن عثمان هجویری، یکی از شخصیت‌های برجسته تصوف و عرفان و مؤلف کتاب ارزشمند کشف المحجوب، کنفرانس بین‌المللی سه روزه با عنوان «نقش سید علی بن عثمان هجویری در تشکیل تمدن اسلامی در شبه قاره پاکستان و هند» با حضور بیش از 200 شخصیت‌ برجسته دینی، مذهبی، سیاسی از کشورهایی چون ایران، پاکستان، تونس، انگلیس، عراق، یمن و هند در مزار سید علی بن عثمان هجویری المعروف به داتا گنج بخش در لاهور برگزار شد.

در این کنفرانس، پیر سید سعید الحسن شاه، وزیر اوقاف و امور مذهبی ایالت پنجاب، علی‌اکبر رضایی‌فرد، رئیس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور، سجاد میر، یکی از شخصیت‌های برجسته رسانه و مقاله‌نویس معروف پاکستان، شیخ سید اسرار الحسن شاه از کشور انگلیس، الشیخ خالد الشامی الیمنی از دانشگاه یمن، شیخ سید لطیف البرزنجی الصولی و شیخ عمر السلیم البغدادی هر دو از کشور عراق، مجیب الرحمن شامی، یکی از تحلیلگران برجسته پاکستان و رئیس روزنامه پاکستان، اوریا مقبول جان تحلیلگر برجسته پاکستان و جمع کثیری از علاقه‌مندان شرکت کردند.

علی‌اکبر رضایی‌فرد، رئیس خانه فرهنگ کشورمان در لاهور در این مراسم، گفت: تمامی علما برای ترویج دین اسلام، گسترش تعالیم اسلامی، هدایت مردم به راه راست و حق، نقش بسیار مهمی را ایفا کرده و برای دیگران مشعل راه بوده‌اند. آنها بدون در نظر گرفتن آسایش فانی این جهان، خدمت به خلق و دین اسلام را ادامه داده و صدها هزار نفر غیرمسلمان را به دایره اسلام ملحق کردند.

وی افزود: سید علی بن عثمان هجویری یکی از آن شخصیت‌‎هایی است که می‌توان گفت در ترویج دین مبین اسلام در شبه قاره پاکستان و هند نقش اساسی را دارد. وی پس از گذشت حدود هزار سال هنوز در دل مردم این منطقه آن جا و مقام را دارد و هر روز بیشتر نیز می‌شود.

علمای حاضر در مراسم نیز درباره زندگی هجویری نیز سخنرانی ایراد کردند و گفتند: تمامی صوفیان، بزرگان دین و اولیا در ترویج و گسترش دین مبین اسلام نقش بسیار مهمی را ایفا کرده‌اند.

یادآور می‌شود، در حاشیه برگزاری این کنفرانس سه روزه، مسابقه تلاوت قرآن کریم در میان سنین مختلف و مسابقه نعت خوانی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha