هپکو و آذرآب دیگر توان آزمون و خطا ندارند
کد خبر: 3851493
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲

هپکو و آذرآب دیگر توان آزمون و خطا ندارند

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، گفت: هپکو و آذرآب توان و کشش آزمون و خطای دیگر را ندارند که بخواهیم تیمی را بگذاریم تا روزهای آینده مسائل جدیدی را ایجاد کرده و حجمی بر بدهی هپکو اضافه کنند و کسی پاسخگو نباشد.

هپکو و آذرآب دیگر توان آزمون و خطا ندارند

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علی‌اکبر کریمی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی امروز، 29 مهر در یکصد و چهاردهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، گفت: بیش از 70 درصد جمعیت استان تحت پوشش تأمین اجتماعی است، ولی واقعیت این است که استان از مواهب و مزیت‌های تأمین اجتماعی به ان اندازه که استحقاق داشته است بی‌بهره است.

وی بیان کرد: بیش از یک میلیون نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند ولی در طول سال‌های اخیر همواره منابعی که برای سازمان تأمین اجتماعی پرداخته‌ایم بیشتر از مصارفی است که در استان صورت گرفته است.

کریمی اضافه کرد: 25 سال از پیگیری احداث ساختمان مجتمع فرهنگی و رفاهی کارگران اراک می‌گذرد و طی 5 سال اخیر بیان می‌شود طرح تهیه شده ولی کلنگ این پروژه هنوز بر زمین نخورده است.

نماینده اراک در خانه ملت ادامه داد: کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان بیش از چهل و چند هزار نفر عضو دارد، خواستار این هستیم تا به این موارد هرچه بهتر رسیدگی شود. همچنین اجرای طرح بیمارستان حضرت امام به عنوان بزرگترین مرکز درمانی استان با این حجم پوشش تنها 165 تخت خواب در اراک در اختیار افراد تحت پوشش قرار دارد انتظار داریم طرح توسعه بیمارستان هم هرچه سریعتر اجرایی شود.

وی اضافه کرد: در شهرستان‌های خنداب و کمیجان هیچ‌گونه مرکز درمانی و خدمات تأمین اجتماعی به جز خدمات ارائه شده تحت عنوان بیمارستان دولتی داده می‌شود نداریم، چندین هزار نفر در این دو شهرستان تحت پوشش هستند و انتظار می‌رود این خدمات در اختیار عموم قرار گیرد، یا اینکه تأمین اجتماعی در این دو شهرستان درمانگاهی احداث کند.

کریمی در تشریح بیمه قالی‌بافان هم گفت: در پرداخت بیمه قالی‌بافان نیز وقفه‌ای ایجاد شده است چراکه اغلب آنان سرپرست خانوار هستند و این امر هم برای اشتغال روستایی حائز اهمیت است و هم برای تأمین آینده آنان خواستارم تا این وقفه رفع شود.

وی بیان کرد: در حوزه وزارت دفاع و تأمین اجتماعی ساختمان کانون بازنشستگان استان است که در همین سفر کلنگ‌زنی ان انجام می‌شود کانون بازنشستگان چند سال است زمین تهیه شده است و با هزینه خودشان پروانه دریافت کردند ولی برای احداث با مشکل مواجه هستند پیشنهاد ما این است که سازمان تامین اجتماعی 50 درصد از هزینه احداث را تقبل کند.

کریمی در خصوص واحدهای صنعتی آذرآب و هپکو هم اظهار کرد: در جلسه بیان شد که دولت و وزیر اقتصاد به این نتیجه رسیدند که پولدار خریدار خوبی نیست، ولی واقعیت تلخ در خصوص این دو واحد صنعتی این است که این واحدها به فرد پولداری هم داده نشد خریداران این واحدها آن مقدار وجهی که بابت خرید سهام باید به بیت‌المال و دولت و سازمان خصوصی‌سازی پرداخت می‌کردند را پرداخت نکردند و عملا خریدار هپکو با خرید 10 میلیون تومان سه سال این شرکت را در اختیار گرفت.

وی ادامه داد: با برگزاری چندین جلسه با ریاست آقای دژپسند تصمیمات کلی گرفته شد برای بازگشت سهام هپکو به دولت تشریفات قانونی آن در سازمان بورس هم طی شده است و سازمان خصوصی‌سازی دعوت مجمع عممی برای انتخاب مدیران را انجام داده است که هفته آینده این مجمع تشکیل می‌شود.

کریمی افزود: دغدغه مهم ما در خصوص هپکو انتخاب مدیران شایسته است، همین سازمان خصوصی‌سازی هپکو را به دست تیم مدیریتی سپرد که نه صلاحیت و کفایت داشت و نه سلامت. چند نفری آمدند و هپکو را به اسم مدیر غارت کردند، آنان آمده بودند به تولید و کارگران کمک کنند اما حقوق‌های نجومی گرفته و ماشین‌های آنچنانی خریدند، ماشین‌ها را دزدیده و بردند در حال حاضر هم مورد تعقیب دستگاه‌های ذی‌ربط هستند، متأسفانه این تیم تا آخرین روز که در اراک بودند و فرار کردند حمایت همه‌جانبه شدند و فریاد کارگرانی که گفتند این افراد نه توان، نه اهلیت و نه صلاحیت دارند به جایی نرسید، آنان هر از چند گاهی با برگزاری همایش رونق تولید همه چیز را به نفع خود تمام کردند و بعدها متوجه شدیم همه طبل توخالی بوده است و فریاد کارگران شنیده نشد.

کریمی ادامه داد: امروز این دغدغه مطرح است، آقای رحمانی وزیر راه اوایل شهریور به اراک سفر کردند تمام دغدغه و خواست کارگران این بود که تکلیف سهام هپکو مشخص شود که مشخص هم شد، ولی نگرانی مهم امروز بحث مدیریت است، این سرمایه ملی و این واحد تولیدی و صنعتی مهم ایران به دست چه کسی سپرده می‌شود؟

وی افزود: هپکو و آذرآب توان و کشش آزمون و خطای دیگر را ندارند که بخواهیم تیمی را بگذاریم تا روزهای آینده مسائل جدیدی را ایجاد کرده و حجمی بر بدهی هپکو اضافه کنند و کسی پاسخگو نباشد. انتظار ما این است که جلسه ویژه‌ای با حضور وزیر تعاون، آقای رحمانی وزیر راه، آقای دژپسند و مسئولان استانی که صحت و سلامت فرد مورد نظر را تأیید کنند برگزار شود تا سال‌های آتی شاهد بروز مشکلات نباشیم. فرد مورد نظر نباید سفارش شده از سوی مسئول یا مقامی باشد، فرد انتخابی باید با صنعت هپکو و دغدغه‌های آن آشنا باشد.

کریمی گفت: آذراب متاسفانه گرفتار است، فردی آمده و قریب به دو سال سکان اداره این واحد صنعتی را در دست گرفته و ادعا می‌کند برای این واحد کار می‌آورد، ولی دریغ از اینکه یک کار در این دو سال و نیم اضافه شده باشد. کارگر دغدغه‌ای ندارد جز اینکه تیم سهامدار اهلیت داشته، صلاحیت‌دار و توانمند و آشنا با این صنعت باشد و در عین حال حمایت‌های ملی برای رونق تولید در این صنعت باشد، لذا انتظار داریم تصمیمات با سرعت بیشتری گرفته شود.

انتهای پیام
captcha