گروه «راویان عطش» 17 تعزیه در مناطق مختلف اجرا کرد
کد خبر: 3851515
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳

گروه «راویان عطش» 17 تعزیه در مناطق مختلف اجرا کرد

گروه اجتماعی ــ سرپرست گروه تعزیه‌خوانی راویان عطش از اجرای 17 تعزیه در مناطق مختلف استان در ماه‌های محرم و صفر امسال خبر داد.

گروه «راویان عطش» 17 تعزیه در مناطق مختلف اجرا کردهادی صندوق‌ساز، سرپرست گروه تعزیه‌خوانی راویان عطش در گفت‌وگو با ایکنا از یزد اظهار کرد: گروه تعزیه‌خوانان راویان عطش از سال 1393 فعالیت خود را آغاز کرد و می‌توان گفت نخستین گروهی در شهرستان یزد است که تعزیه را از سبک سنتی و قدیمی یزد به سبک نسخه‌های تهران (ملی) اجرا کرده و توانسته است طرفداران زیادی را در شهرستان یزد و اطراف به این سبک آشنا و علاقه‌مند گرداند.

وی ادامه داد: «راویان عطش» از گروه‌های تعزیه‌خوانی ملی شهر یزد است که در اجرا از تعزیه‌نامه‌های سيدمصطفی كاشانی (مير عزا) و آثار زنده‌یاد دکتر جابر عناصری استفاده می‌کند.

صندوقساز افزود: این گروه امسال در ماه‌های محرم و صفر، 17 تعزیه در مناطق مختلف استان اجرا کرده و از ابتدای فعالیت خود در سال 1393 تاکنون بیش از 55 اجرا داشته است.

وی بیان کرد: همچنین به مناسبت اربعین شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایشان، مجالس تعزیه شهادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و شهادت حضرت علی اکبر(ع)، با استقبال پرشور عزاداران حسینی و قشرهای مختلف مردم در کنار مسجد و مؤسسه خیریه حضرت رقیه(س) آزادشهر یزد اجرا ‌شد.

سرپرست گروه تعزیه‌خوانان راویان عطش  یادآور شد: در اجرای این هنر آئینی و نمایشی 20 تعزیه‌خوان و عوامل بومی استان همکاری داشتند.

 

انتهای پیام
captcha