خدمت به قرآن، سرلوحه‌ام در طراحی اپلیکیشن «طه» بود
کد خبر: 3855639
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰

خدمت به قرآن، سرلوحه‌ام در طراحی اپلیکیشن «طه» بود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نفر اول بخش فناوری بیست‌و‌چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در بخش فناوری با بیان اینکه خدمت به قرآن برکت به زندگی می‌بخشد، گفت: تنها هدفی که از طراحی اپلیکیشن طه دنبال می‌کردم خدمت به قرآن بود.

خدمت به قرآن، سرلوحه‌ام در طراحی اپلیکیشن «طه» بودبدون شک در روزهایی که تکنولوژی با سرعت سرسام‌آوری درحال پیشرفت است شاید قشر جوان تمایل چندانی به کتاب‌های چاپی قطور پیدا نکند و این موضوع باعث دور شدن آن‌ها از کتاب‌خوانی از جمله کتب قرآنی شود، اما وجود یک نسخه موبایلی که از گرافیک و رابط کاربری خوبی برخوردار است میل به خواندن قرآن را در کاربرانش بالا می‌برد، اپلیکیشنی که به کمک آن همیشه و همه جا کتاب آسمانی قرآن را همراه داشته باشید. به این بهانه خبرنگار ایکنا کرمانشاه، با طراح اپلیکیشن «طه» که اپلیکیشنی برای اندروید است و شامل ادعیه و زیارت، انواع ادعیه صوتی و متنی و بخش ادعیه‌ها و آیات است به گفت‌وگو نشسته که در ذیل مشروح آن را می‌خوانید.

عاطفه حیدریان، طراح اپلیکیشن طه و نفر اول در بخش فناوری در رشته تولید اپلیکیشن قرآنی بیست‌و‌چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به زوایای مختلف طراحی این اپلیکیشن از طراحی تا نحوه اجرای آن گفت: در مدت زمانی که برای طراحی این اپلیکیشن قرار دادم انس بیشتری با قرآن داشتم و تنها هدف و سرلوحه کاری‌ام در طراحی این اپلیکیشن خدمت به قرآن بود.

وی با بیان اینکه خدمت به قرآن برکت در زندگی ایجاد می‌کند، افزود: تأثیرات شگرف این امر را در لایحه‌های زندگیم به وضوح حس می‌کنم و قصد دارم تا با اختصاص وقت بیشتری برای انجام کارهای تخصصی در این زمینه در خدمت به ساحت مقدس قرآن باشم؛ چراکه معتقدم حضور در ساحت مقدس قرآن موجب معرفت‌افزایی است.

نفر اول در بخش فناوری بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه ترویج و توسعه فرهنگ قرآن از مهم‌ترین کارهایی است که می‌توان انجام داد، اظهار کرد: ترویج قرآن به هر طریق یعنی توفیق برای ترویج نور و من کار در حوزه قرآن را ترویج نور می‌دانم.

حیدریان به اهداف طراحی این اپلیکیشن و بخش‌های مختلف آن اشاره کرد و گفت: اپلیکیشن طه شامل بخش‌های مختلفی از ادعیه و زیارت، انواع ادعیه صوتی و متنی و پخش ادعیه‌ها به‌صورت آنلاین و امکان دانلود ادعیه و پخش آفلاین در قسمت دانلود شده است.

وی تصریح کرد: بخش ادعیه متنی این اپلیکیشن شامل متن و ترجمه ادعیه‌ها، تصاویر و والپیپرهای مذهبی است و دسته‌بندی بخش‌ها امکان اشتراک‌گذاری، دانلود و تنظیم تصویر به‌عنوان پس زمینه، بخش داستان‌های مذهبی به‌صورت دسته‌بندی شده با قابلیت افزودن داستان به فهرست علاقه‌مندی‌ها و نمایش است.

حیدریان گفت: از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن بخش قرآنی آن است و شامل نمایش فهرست سوره‌های قرآن کریم، دریافت آنلاین و ذخیره به‌صورت آفلاین و ترجمه آیه به آیه و مشخص بودن کلمه «الله» با رنگ قرمز در کل آیات قرآن است در بخش نهج‌البلاغه با دسته‌بندی کامل به صورت نامه‌ها و وصایا، خطبه‌ها و حکمت‌ها و بخش توضیح المسائل بیش از 10 مرجع عظام تقلید که می‌توان اطلاعات آن را به شکل کامل روی گوشی ذخیره و ترجمه این بخش را به زبان عربی و انگلیسی مشاهده کرد.

نفر اول بخش فناوری بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت با بیان اینکه طراحی و ساخت اپلیکیشن طه چهارماه طول کشید، افزود: تکراری نبودن کار برایم بسیار مهم بود به همین دلیل ابتدا اپلیکیشن‌های قرآنی موجود را بررسی کردم و برای جمع‌‌آوری مطالب وقت زیادی صرف کردم و از مشورت اساتید دینی در این زمینه بهره گرفتم و برنامه‌نویسی آن بیش از 5 هزار خط و کد نوشت است.

وی گفت: با طراحی اپلیکیشن سعی داشتم تا زمینه‌ای فراهم کنم تا افراد در مواقع مختلف قرآن را همراه داشته باشند و بتوانند به راحتی از بخش‌های مختلف آن بهره‌مند شوند و علاوه بر این، سعی داشتم تا از طریق فضای مجازی دانشجویان را بیشتر به سمت قرآن و آموزه‌های دین تشویق کنم.

حیدریان با اشاره به اثرات کار قرآنی در دانشگاه تصریح کرد: هرچه در دانشگاه کار قرآنی بیشتر انجام شود فضای دانشگاه سالم‌تر می‌شود؛ چراکه معتقدم سلامت روانی و روحی در سایه انس با قرآن پدید می‌آید.

نفر اول بخش فناوری بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در پایان گفت: ترویج و توسعه فرهنگ قرآن از مهم‌ترین کارهایی است که می‌توان انجام داد.

خدمت به قرآن؛ سرلوحه کاری‌ام در طراحی اپلیکیشن «طه» بود

انتهای پیام
captcha