مسابقات قرآن مسیر معنوی جامعه را ترسیم می‌کند
کد خبر: 3857231
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶

مسابقات قرآن مسیر معنوی جامعه را ترسیم می‌کند

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس اداره عقیدتی – سیاسی سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح برگزاری مسابقات قرآن را در ترسیم فضای معنوی جامعه مهم دانست و گفت: یکی از اهداف مهم برگزاری مسابقات قرآنی ایجاد انگیزه در تدام انجام فعالیت‌های قرآنی است.

حجت الاسلام علی‌اصغر مؤمنی، رئیس اداره عقیدتی – سیاسی سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره مسابقات قرآن خانواده‌های وزارت دفاع در منطقه غرب و جنوب غرب کشور در کرمانشاه اظهار کرد: اختتامیه این دوره مسابقات فردا، 24 آبان در کرمانشاه باحضور متسابقانی از استان‌های کرمانشاه، کردستان، همدان، ایلام، لرستان و خوزستان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری این مسابقات در دو رده سنی زیر 15 و بالای 16 سال ویژ دختران و پسران گفت: این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ، اذان و مفاهیم برگزار می‌شود. برگزاری رشته‌های اذان و قرائت تحقیق تنها ویژه فرزندان پسر خواهد بود.
حجت‌الاسلام مؤمنی تصریح کرد: در مرحله نهایی این دوره از مسابقات 185 متسابق در سه گروه فرزندان دختر، پسر و همسران پرسنل حضور دارند که از این تعداد 42 نفر دختر، 42 نفر پسر و 101 نفر همسران پرسنل هستند.
رئیس اداره عقیدتی – سیاسی سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح افزود: این مسابقات در سطح 10 سازمان بزرگ وزارت دفاع برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان در دو مرحله مقدماتی و نیمه‌ نهایی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و در این مرحله که مرحله پایانی مسابقات است نفرات برگزیده مرحله مقدماتی حضور دارند.
وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآن مسیر معنوی جامعه را ترسیم می‌کند، گفت: در این دوره از تمامی نفرات راه یافته به مرحله نهایی با عنوان خادم القرآن با اهدا لوح یادبودی تقدیر خواهد شد.
حجت‌الاسلام مؤمنی با اشاره به برخی از اهداف برگزاری مسابقات قرآنی به ایجاد انگیزه و تداوم و استمرار فعالیت‌‍‌های قرآنی و ایجاد اشتیاق در این مسیر همچنین ایجاد فضای معنوی در جامعه اشاره کرد.
وی نشر و گسترش فرهنگ و معارف قرآنی در سطح وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را از دیگر اهداف این مسابقات دانست.

انتهای پیام
captcha