تداخل زمان برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم سال ۹۸ با امتحانات مدارس
کد خبر: 3859967
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵

تداخل زمان برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم سال ۹۸ با امتحانات مدارس

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مؤسسه نوای جنت کرمانشاه گفت: امسال آزمون سراسری حفظ و مفاهیم سال ۹۸ در بازه زمانی دی تا بهمن‌ماه برگزار می‌شود که از دید بسیاری از مدیران مؤسسات این تاریخ زمان مناسبی برای برگزاری این آزمون نیست.

پیمان سلیمی، مدیر مؤسسه نوای جنت کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با اشاره به زمان برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم سال 98 و نامناسب بودن بازه زمانی برگزاری این آزمون، گفت: 26 دی تا 3 بهمن‌ماه سال‌ جاری برای آزمون سراسری حفظ و مفاهیم سال 98 در نظر گرفته شده که از دید بسیاری از مدیران مؤسسات، این تاریخ زمان مناسبی برای برگزاری این آزمون نیست.

وی با اشاره به برخی دلایل خود در این رابطه، افزود: بسیاری از قرآن‌آموزان برای شرکت در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم سال 98 به سبب تداخل با امتحانات مدارس با مشکل روبه‌رو هستند.

سلیمی بیان کرد: والدین قرآن‌آموزانی که سال گذشته فرزندانشان در این آزمون حضور داشتند و بعضاً موفق به کسب نمره قبولی در آزمون یاد شده شدند امسال از زمان برگزاری این آزمون ناراضی‌اند چون زمان برگزاری آزمون با زمان امتحانات فرزندانشان همزمان شده است.

ایرادات شیوه برگزاری آزمون گروه سنی خردسال

مدیر مؤسسه نوای جنت کرمانشاه اظهار کرد: امسال مشکل دیگری نیز داریم و آن شیوه برگزاری آزمون در گروه سنی خردسال است.

وی افزود: مدیران برنامه‌ریزی یکساله برای آزمون شفاهی قرآن‌آموزان مؤسسات می‌کنند و چون اکثراً شرکت‌کنندگان در آزمون شفاهی در رده سنی 6 تا 9 سال هستند و کسب مقام نیز بعضاً برای اکثر مؤسسات در سنین یاد شده است، امسال به سبب شیوه برگزاری این آزمون در این رده سنی با مشکل مواجه هستند؛ چراکه قرآن‌‌آموزان در سنین یاد شده قادر به پاسخگویی سؤالات به شیوه کتبی نیستند.

سلیمی بیان کرد: حذف آزمون شفاهی در رده سنی 8 تا 9 سال یکی از مشکلاتی است که قطعاً در بحث کمّی برگزاری آزمون تأثیرگذار است.

مدیر مؤسسه نوای جنت کرمانشاه بیان کرد: در نشست توجیهی برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم سال 98 مشکلات یاد شده از جانب مدیران مؤسسات قرآن کرمانشاه مطرح و به‌صورت مکتوب ارائه شد تا از طریق معاونت قرآن و عترت استان کرمانشاه پیگیری شود.

انتهای پیام
captcha