اجرای طرح درمانی «خدمت بی‌منت» در مناطق محروم کشور
کد خبر: 3860572
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹
مالمیر خبر داد؛

اجرای طرح درمانی «خدمت بی‌منت» در مناطق محروم کشور

گروه فعالیت‌های جهادی ــ مدیرعامل مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان به اجرای طرح خدمت بی‌منت در مناطق محروم کشور اشاره کرد و گفت: معاونت اجتماعی سازمان بسیج ۴۵۹ منطقه محروم را در کشور شناسایی و سپس این مناطق را به مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان معرفی کرد. مؤسسه نیز موظف شد خدمات بهداشتی و درمانی را به نحو مطلوب به این مناطق ارائه کند.

عیسی مالمیر، مدیرعامل مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به جایگاه فعالیت‌های جهادی در ارائه خدمات سلامت به مناطق محروم و ضرورت پرداختن هرچه بیشتر به بحث سلامت نیازمندان جامعه، اظهار کرد: بسیج نیروی مردمی است که از دل خود مردم شکل گرفت و در طول حیات ۴۰ ساله انقلاب اسلامی، فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است. بسیج با نقش اثرگذار خود و با از خود گذشتگی و فداکاری در صحنه دفاع از این آب و خاک خوش درخشید و در عرصه‌های مختلف از جمله پزشکی و سلامت برای خدمت‌رسانی بهتر به مناطق محروم ورود پیدا کرد.

وی با بیان اینکه بسیجی، همیشه در صحنه و با تمام توان در عرصه خدمت‌رسانی آماده است، افزود: یکی از سیاست‌های اصلی ایجاد مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های جهادی در مناطق محروم کشور بود؛ بر همین اساس تلاش کردیم از سه سال گذشته این خدمات را ارائه کنیم و تاکنون بیش از ۲۸۰ گروه جهادی پزشکی را به مناطق محروم سراسر کشور اعزام کرده‌ایم.
 
مدیرعامل مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان با بیان اینکه از سال ۹۵ تا به امروز بیش از ۱۵۸ هزار نفر از مردم مناطق محروم کشور توسط گروه‌های جهادی خدمات پزشکی دریافت کرده‌اند، به اجرای طرح خدمت بی‌منت در مناطق محروم کشور اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به این طرح معاونت اجتماعی سازمان بسیج ۴۵۹ منطقه محروم را در کشور شناسایی و سپس این مناطق را به مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان معرفی کرد، مؤسسه نیز موظف شد خدمات بهداشتی و درمانی را به نحو مطلوب به این مناطق ارائه کند. بر همین اساس فعالیت‌های مؤسسه به طور ویژه در این مناطق اجرا می‌شود.

مالمیر اضافه کرد: در طرح خدمت بی‌منت، ابتدا محرومان مناطق مختلف کشور توسط تیم‌های جهادی سلامت‌محور به‌ صورت کاملا رایگان چکاب پزشکی شده و درمان می‌شوند و سپس در صورت نیاز به مراحل درمانی گسترده‌تر به ۵۷ درمانگاهی که در مراکز استان‌ها ایجاد کرده‌ایم، اعزام می‌شوند. این درمانگاه‌ها در برخی مواقع ضروری خدماتشان را رایگان و در سایر مراجعات برای محرومان با ۵۰ درصد تخفیف ارائه می‌کنند.
 
اهمیت نذر سلامت
وی به جایگاه نذر سلامت و جایگاه آن در ارائه خدمت به مناطق محروم هم اشاره کرد و افزود: نذر سلامت از فعالیت‌های خیری است که پزشکان می‌توانند با ارائه آن به مناطق محروم، خدمات سلامت رایگان ارائه کنند و بر همین اساس از تمامی پزشکانی که می‌خواهند در زمینه زکات علم خود به محرومان خدمت کنند، استقبال می‌کنیم. البته تمامی همکاران و پزشکانی که در این مناطق حضور پیدا می‌کنند، دغدغه خدمت مخلصانه و بی‌منت به مردم را دارند و هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند و حتی در مواردی با هزینه شخصی خودشان، بیماران را مورد درمان قرار می‌دهند.

مدیرعامل مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان به استفاده از فناوری‌های نوین و فضای مجازی جهت ارائه خدمات بهتر به محرومان اشاره کرد و گفت: باتوجه به ظرفیت فضای مجازی و استفاده از آن در جهت ارائه خدمت در حوزه سلامت، طرح سلامت الکترونیک را راه‌اندازی کردیم که براساس هدف‌گذاری تا سال ۹۹ در استان‌های کردستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و فارس بتوانیم خدمات پزشکی از راه دور را به بسیجیان و مردم مناطق محرومان ارائه دهیم.

مالمیر ادامه داد: در گذشته طرحی در بسیج آموزشی با عنوان «چهره به چهره» اجرا می‌شد، که طی آن هر پزشک به صورت چهره به چهره به ارائه خدمت به محرومان مشغول می‌شد، اما در جهت ارائه خدمات بیشتر و با کیفیت‌تر به دنبال استفاده هر چه بیشتر از فضای مجازی هستیم و بر همین اساس به زودی اسنپ‌درمانی را راه‌اندازی خواهیم کرد. این طرح با هدف ارائه خدمات پزشکی در منزل دنبال می‌شود.
 
رسالت پزشک بسیجی
مدیرعامل مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان در ادامه به رسالت پزشک بسیجی اشاره و تصریح کرد: در شرایط فعلی که عموم مردم از نظر اقتصادی و معیشت تحت فشار هستند، رسالت پزشک متعهد بسیجی همدردی با مردم است. در چنین شرایطی پزشکان باید دلسوزانه و متعهدانه خود را از مردم جدا نبینند. همچنان که جامعه پزشکی در هشت سال دفاع مقدس شهدا، اسرا و جانبازان زیادی تقدیم انقلاب کرده است.

مالمیر با تأکید بر اینکه بهترین خدمت به مردم در کنار آن‌ها بودن است، گفت: پزشکان متعهد و متخصص در این شرایط نیز دلبستگی خود را به مردم اثبات کرده‌اند و صد البته پزشکان ما خودشان را از مردم جدا نمی‌بینند، اما نباید فراموش کنیم که بهترین خدمت به مردم به خصوص مردم مناطق محروم و مستضعف، در کنار آن‌ها بودن و درمان آنهاست.
انتهای پیام
captcha