وظیفه دانشگاه رها کردن کشور از وابستگی با جهاد علمی است
کد خبر: 3862105
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵

وظیفه دانشگاه رها کردن کشور از وابستگی با جهاد علمی است

گروه سیاست و اقتصاد- خطیب نماز جمعه کرمانشاه گفت: وظیفه دانشگاه‌ها و دانشجویان رها کردن کشور از وابستگی به خارج با جهاد علم و دانش است.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، امام جمعه کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با دعوت از همگان به رعایت تقوای الهی بیان کرد: تقوا مایه سعادت دنیا و آخرت است و صداقت در اعمال و گفتار و امانت‌داری و انجام فرائض دینی منشور سعادت و خوشبختی است.
وی با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو با یادآوری 16 آذر و روز دانشجو به فرمایشات امام راحل اشاره کرد که کلید سعادت کشور را در دست معلم و دانشجو می‌دانستند.
آیت‌الله علما با بیان اینکه آینده در دستان دانشجوهاست و آن‌ها در آینده مسئولیت‌ها را برعهده می‌گیرند، افزود: خروجی دانشگاه‌های ما باید مکتب اسلام باشد و دانشجویان ما باید مکتبی باشند.
وی تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند تا با ترفندهای مختلف برای نفوذ در دانشگاه‌ها تفکر جوانان و دانشجویان را هدف قرار دهد و اینجا هوشیاری مسئولان نظام و جوانان و دانشجویان را می‌طلبد تا این نقشه‌ها را خنثی کنند.
امام جمعه کرمانشاه تأکید کرد: 16 آذر روز تبلور اراده ظلم‌ستیزی و بیداری انقلابی دانشجویان در برابر ظلم است.
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه افزود: جنبش دانشجویی یعنی مقابله با نظام سلطه و استکبار و مقابله با سیاست‌های شوم آمریکای جنایتکار که از پیشرفت و توسعه ایران اسلامی به شدت عصبانی است.
وی گفت: وظیفه دانشگاه‌ها و دانشجویان رها کردن کشور از وابستگی به خارج با جهاد علم و دانش است.
آیت‌الله علما در پایان با یادآوری 18 آذر روز اعلام رسمی متجاوز دانستن عراق در حمله به ایران از سوی سازمان ملل اشاره کرد و افزود: دیگر مناسبت این روز سالروز شهادت شهید کشوری و روز هوانیروز است.

انتهای پیام
captcha