تحصیل فراگیر 73 هزار دانش‌آموز در کشور
کد خبر: 3863546
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۶

تحصیل فراگیر 73 هزار دانش‌آموز در کشور

گروه اجتماعی ــ رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: در حال حاضر 73 هزار دانش‌آموز در سراسر کشور به شکل فراگیر مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، سیدجواد حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی امروز 20 آذر، در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به تحصیل فراگیر 73 هزار دانش‌آموز در کشور بیان کرد: در حال حاضر 12 هزار مدرسه در سطح کشور دانش‌آموزان را به صورت فراگیر تحت پوشش قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه آموزش‌زدگی و حافظه‌گرایی بلای جان نظام تعلیم و تربیت شده است، گفت: دانش‌آموزان را باید به سمت حرفه‌آموزی پیش ببریم.
حسینی در ادامه با اشاره به فعالیت 47 مرکز اوتیسم در کشور افزود: در این مراکز بیش از دوهراز دانش‌آموز اوتیسمی تحت پوشش هستند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه 14 استان دارای مراکز توانبخشی اوتیسم هستند، اظهار کرد: در استان کرمانشاه به دلیل اینکه این مرکز در فضای اداری برقرار است نمی‌توانیم جزء استان‌های که مرکز اوتیسم دارند محسوب کنیم به این‌منظور باید از ناحیه خیرین پول ساخت یک مرکز اوتیسم فراهم شود.
وی تصریح کرد: مجوزی به عنوان مرکز جامع توانبخشی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی نداریم.
حسینی اظهار کرد: از مسئولان آموزش و پرورش استان می‌خواهیم تا پیگیر راه‌اندازی مرکز مشاوره، راهنمایی و توانبخشی در کرمانشاه باشند.

انتهای پیام
captcha