مجمع حافظان قرآن در کرمانشاه تشکیل شود
کد خبر: 3863995
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸

مجمع حافظان قرآن در کرمانشاه تشکیل شود

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس اداره امور قرآنی استان کرمانشاه با اشاره به لزوم تشکیل مجمع حافظان قرآن در کرمانشاه گفت: بدنیال تدوین پیش‌نویس تشکیل کارگروه مجمع حافظان قرآن کریم در کرمانشاه هستیم.

حجت‌الاسلام رهبر محمدی، رئیس اداره امور قرآنی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به لزوم تشکیل مجمع حافظان قرآن در استان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های قرآنی بیان کرد: در نشستی قصد داریم تا با دعوت از مدیران مؤسسات قرآنی و حفاظ در راستای راه‌اندازی نهضت حفظ در کرمانشاه گام برداریم.
وی با اشاره به جایگاه والای حفظ و حفاظ قرآن تصریح کرد: در حوزه تبلیغ قرآنی در مسیر حفظ ضعیف هستیم و شناخت اصولی نسبت به این رشته قرآنی در جامعه بسیار پایین است بدین منظور قصد داریم تا با راه‌اندازی مجمع حفاظ به این مسئله به شکل ریشه‌ای بپردازیم.
رئیس اداره امور قرآنی استان با اشاره به برخی از اهداف این طرح افزود: بسیاری از امتیازات حفظ از جمله اعطای مدارک تخصصی به حفاظ اطلاع ندارند قصدمان این است تا با تشکیل مجمع حافظان قرآن بحث ارتقای معلومات حفاظ در زمینه حفظ را بالا ببریم.
وی تأکید کرد: تا پایان سال 98 پیش‌نویس طرح را تدوین می‌کنیم و در سال 99 مجمع حافظان قرآن تشکیل خواهد شد.
حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: یکی از اهداف مهم این مجمع پرداختن به نشست‌های تخصصی با حفاظ است تا در حوزه تفسیر قرآن از حافظان در برنامه‌های کلان قرآنی استان بهره بگیریم.

انتهای پیام
captcha