300 مدرسه روستایی در کرمانشاه پژوهش‌محور است
کد خبر: 3864251
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲

300 مدرسه روستایی در کرمانشاه پژوهش‌محور است

گروه اجتماعی- مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: تاکنون 300 مدرسه روستایی و 100 مدرسه شهری در استان کرمانشاه را پژوهش محور کرده‌ایم.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، مجید یزدان‌پناه، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه امروز 24 آذر، در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه مهم‌ترین رسالت آموزش و پرورش ابتدایی را افزایش عدالت آموزش در دو محور کمی و کیفی دانست و اظهار کرد: مفاد قانونی و ابلاغیه‌های مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی دولت را موظف کرده که امکان تحصیل با کیفیت برای تمام کودکان لازم‌ التعلیم واجد شرایط فراهم شود.
وی افزود: هرسال برابر با قرارداد منعقد شده وزارت آموزش و پرورش با سازمان ثبت‌احوال کشور گروه سنی لازم تعلیم آموزش و پرورش اعلام می‌شود و این آمار با دانش‌آموزان ثبت‌نام شده در سامانه نام‌نویسی الکترونیکی تطبیق داده شده تا دانش‌آموزان لازم تعلیم که ثبت‌نام نشده‌اند شناسایی و وضعیت آن‌ها پیگیری شود.
یزدان‌پناه تصریح کرد: براساس آمار در استان کرمانشلاه 2757 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل براساس فرمول قانونی از 6 تا 11 سال داریم که از این تعداد 1200 نفر قابل شناسایی نیستند.
وی فرمانداری، ادارات بهزیستی، کمیته امداد، امور زندان‌ها، صدا و سیما و خانه‌های بهداشت را یاریگر آموزش و پرورش در شناسایی افراد بازمانده از تحصیل دانست.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به مدارس پژوهش‌محور در استان نیز اشاره و آمار این مدارس را در بخش روستایی 300 و در شهر 100 مدرسه اعلام کرد.
وی در پایان تأکید کرد: خواستار طراحی سامانه‌ای برای ثبت‌نام افراد بازمانده از تحصیل در کشور هستیم تا در صورت نیاز با کد ملی پدر قابل شناسایی باشند.

انتهای پیام
captcha