علل تعطیلی برخی مساجد لرستان بررسی شود
کد خبر: 3865377
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹

علل تعطیلی برخی مساجد لرستان بررسی شود

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی‌فقیه در لرستان بر لزوم بررسی علل تعطیلی و بسته بودن برخی مساجد در هنگام نماز تاکید کرد و افزود: زیبنده نیست مسجدی که برای نماز ساخته شده و از بیت‌المال برای ساخت آن هزینه شده تعطیل یا بسته شود.

علل تعطیلی برخی مساجد لرستان بررسی شودبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد پنج‌شنبه، بیست و هشتم آذر در دیدار با کارکنان ستاد اقامه نماز لرستان، اظهارکرد: در اهمیت نماز همین بس که در قرآن‌کریم بیش‌از ۹۰ بار مشتقات نماز تکرار شد و این نشان از اهمیت نماز است.

وی با ذکر این مطلب که  نماز در تمام ادیان وجود داشته است و هیچ دینی بدون نماز نبوده است، خاطرنشان کرد: کیفیت اقامه نماز در بین ادیان و مذاهب متفاوت بوده است در هر صورت هیچ وسیله‌ای مستحکم‌تر از نماز برای ارتباط با خدا نیست.

شاهرخی نماز را بهترین وسیله برای رسیدن قرب الهی و مانع لغزش‌ها دانست و گفت: می‌طلبد راه‌های جذب جوانان، جذب عموم مردم و کیفیت بخشیدن به نماز توسط افراد خوش‎فکر و با محوریت ستاد اقامه نماز شناسایی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، با اشاره به این‌که مسجد چشمه جوشانی است که از آنجاست که آبی به سوی نماز جمعه سرازیر می‌شود، بر لزوم بررسی علل تعطیلی و بسته بودن برخی مساجد در هنگام نماز تاکید کرد و افزود: زیبنده نیست مسجدی که برای نماز ساخته شده و از بیت‌المال برای ساخت آن هزینه شده تعطیل یا بسته شود.

وی با ذکر این مطلب که اگر مسئولان به امر نماز اهتمام داشته باشند قطعاً اقبال به نماز بهتر می‌شود، اظهارکرد: مشکلات و چالش‌های اقامه نماز در ادارات و مدارس نیز باید مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

شاهرخی بر لزوم توجه به اقامه نماز در مراکز اقانتی، بوم‌گردی، نمازخانه‌های بین راهی تاکید کرد و افزود: تجهیزات و امکانات نمازخانه‌ها و اماکن مذهبی بین‌راهی برای اقامه نماز باید کامل و سالم باشد و میراث فرهنگی و گردشگری به‌عنوان دستگاهی که متکفل این امر است باید به آن توجه کند.

در این دیدار حجت‌الاسلام چراغی، دبیر ستاد اقامه نماز لرستان گزارشی از وضعیت اقامه نماز، اقامه نماز صبح، و تعداد ائمه جماعات مساجد و ادارات دولتی ارائه کرد و گفت: اقامه نماز در مدارس، مساجد و نمازخانه‌های بین‌راهی  گامی مؤثر در اشاعه ترویج اقامه نماز است.

انتهای پیام
captcha