اجرای طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در سردشت
کد خبر: 3866193
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷

اجرای طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در سردشت

گروه اجتماعی ــ دادستان سردشت گفت: طرح «هر مسجد یک حقوقدان» با هدف افزایش آگاهی و اطلاعات حقوقی مردم در سردشت اجرا می‌شود.

افزایش دانش حقوقی با اجرای طرح « هر مسجد یک حقوقدان» در سردشتولی خداکرمی، دادستان سردشت، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به اجرای طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در سردشت اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح توسعه و گسترش مشاوره‌های حقوقی رایگان به مردم توسط معاونت فرهنگی قوه قضائیه با مشارکت مراکز و دستگاه‌های ذی‌ربط در مساجد سراسر کشور است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تأکید فراوانی بر ارتقای دانش مردم دارند، افزود: در این راستا استفاده از ظرفیت مساجد به‌ عنوان مکانی برای ارائه مشاوره‌های حقوقی و قضایی به مردم، ایجاد صلح و سازش و حل اختلافات یکی از اهداف قوه قضاییه است.

دادستان سردشت با بیان این در این طرح مردم به صورت چهره به چهره با مسؤولان قضایی دیدار کرده و سؤالات خود را مطرح می‌کنند، ادامه داد: این طرح که از چند روز پیش در سردشت اجرا شده است با استقبال خوبی از طرف مردم مواجه شده است.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در ضمن اجرای این طرح تصریح کرد: موضوعاتی مانند طلاق، مشکلات مربوط به زندانیان و خانواده‌های آنها، مشکلات افرادی که بر اثر مین‌های باقی مانده از جنگ در این منظقه مجروح شده‌اند از جمله موضوعات پرتکرار مطرح شده از سوی مردم است.

خداکرمی با اشاره به اینکه امید می‌رود با اجرای این طرح مردم با قوانین قضایی بیشتر آشنا شوند، خاطرنشان کرد: در صورت آشنایی مردم با قوانین بسیاری از مشکلات از جمله کلاهبرداری و طلاق  در جامعه کاهش یافته و عمل به قانون بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که دستگاه قضایی سال‌ها است با آن روبه‌رو است، کثرت و تراکم روزافزون پرونده‌ها است، گفت: با اجرای این طرح و افزایش اطلاعات معضلاتی مانند اطاله دادرسی که گریبانگیر دستگاه قضایی بوده نیز به شدت کاهش خواهد یافت.

 

 

انتهای پیام
captcha