آغاز طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در استان کردستان
کد خبر: 3869007
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴

آغاز طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در استان کردستان

گروه اجتماعی- معاون فرهنگی دادگستری استان کردستان از آغاز طرح مشاوره حقوقی «هر مسجد یک حقوقدان» در استان کردستان خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح، رشد و ارتقای فرهنگ حقوق مردم و وظایف شهروندی، صلح و سازش، ارتقای فرهنگ قانون‌گرایی، زمینه‌سازی برای تحکم بنیان خانواده و کاهش طلاق و افزایش اعتماد عمومی به دستگاه قضایی است.

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی دادگستری، عبدالله دهقان، معاون فرهنگی دادگستری استان کردستان در اولین جلسه شورای راهبری طرح «هر مسجد یک حقوقدان» که 14 دی‌ماه در سالن جلسات اداره کل دادگستری استان کردستان برگزار شد با تسلیت شهادت شهید سردار سلیمانی اظهار کرد: بی‌تردید راه پرفروغ این بزرگ‌مرد تاریخ معاصر جهان ادامه دارد و شهادت او پیام مظلومیت ایران و رسوایی متجاوزانی شد که به هیچ‌یک از قواعد بین‌المللی و حقوق کشورها و ملت‌ها پایبند نیستند.
وی افزود: بر اساس سند تحول دستگاه قضایی، موضوع توسعه و در دسترس قرار دادن خدمات مشاوره حقوقی برای عموم جامعه با رویکرد کاهش مشکلات قضایی مردم و پرونده‌های دستگاه قضایی در اولویت برنامه‌های فرهنگی قوه قضائیه قرارگرفته است.
معاون فرهنگی دادگستری استان کردستان عنوان کرد: مسئولیت اجرای این طرح که با عنوان شورای راهبردی مرکزی مشاوره حقوقی مساجد بوده به معاونت فرهنگی دادگستری محول شده است و اعضای این شورا باید جهت هر چه‌بهتر برگزار شدن طرح همکاری لازم را با این معاونت داشته باشند.
وی هدف از برگزاری این طرح را رشد و ارتقای فرهنگ حقوقی مردم و آشنا کردن آنان با حقوق و مسئولیت‌های شهروندی، ارتقای فرهنگ قانون‌گرایی، برخورد کریمانه در جامعه، ارتقاء کارکرد اجتماعی و نقش‌آفرینی مساجد در کاهش آسیب‌های اجتماعی و منازعات، ایجاد صلح و سازش و حل اختلافات و دعاوی، افزایش اعتماد عمومی به دستگاه قضایی، کاهش حجم پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی و زمینه‌سازی برای تحکیم بنیان خانواده و کاهش طلاق برشمرد.
دهقان تأکید کرد: دادگستری استان کردستان با همکاری سازمان بسیج حقوقدانان استان، این طرح را رسماً آغاز کرده و ازاین‌پس به‌صورت منظم در مساجد همه حوزه‌های قضایی استان برگزار خواهد شد.
وی طرح «هر مسجد یک حقوقدان» را محدود به زمان خاصی ندانست و یادآور شد: مقرر است از ظرفیت تمامی حقوق‌دانان استان استفاده شود و در این راستا، بهترین مکان برای ارائه مشاوره حقوقی و قضایی، مساجد هستند.
یادآور می‌شود؛ در این جلسه که نمایندگانی از دستگاه‌های متولی این طرح حضور داشتند، به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص اجرای هرچه بهتر این طرح پرداختند.

انتهای پیام
captcha