آنچه ملت عراق امروز زیر پرچم «الله اکبر» فریاد زد
کد خبر: 3873806
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳

آنچه ملت عراق امروز زیر پرچم «الله اکبر» فریاد زد

کانون خبرنگاران نبأ ــ همانگونه که هرساله در هر اربعین حسینی مردم عراق شعار سر می‌دهند «حب الحسین یجمعنا» امروز و در عراق این ملت را «نفرت از آمریکا» متحد کرد و به زیر پرجم «الله اکبر» این کشور گرد هم آورد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ به نقل از شبکه خبری العالم، امروز در تظاهرات میلیونی، عراقی‌ها در واقع سؤالاتی را با حضورشان مطرح می‌کنند که پیش‌تر اگرچه مکرراً پرسیده‌اند  اما همواره بی‌جواب مانده‌اند، نه به آن دلیل که جواب ندارند بلکه به این خاطر که مصلحت و منافع آمریکا اقتضای آن دارد که این سؤالات بی‌پاسخ بمانند.
مردم عراق می‌پرسند چرا پس از 16 سال وضع معیشتی عراق همچنان و علی‌رغم صدور روزانه حوالی 4ونیم میلیون بشکه نفت ویران است. عایدات این فروش به کجا می‌رود؟ چه آینده‌ای برای این نابسامانی اقتصادی متصور است؟ در کجای تاریخ آینده عراق بناست این وضعیت پایان یابد و یا حداقل کنترل شود؟ آیا برنامه‌ای برای این مسئله وجود دارد؟
می‌پرسند فساد در عراق چرا نهادینه شده است؟ چرا مبارزه با مفسدین به نتیجه نمی‌رسد؟ آیا واقعا اراده‌ای برای مبارزه با فساد نیست یا آنکه موانع مبارزه به‌ویژه در شکل خارجی آنچنان قدرتمند هستند که هر راه حلی را سد می‌کنند؟
می‌پرسند چرا مکرر حاکمیت ملی عراق نقض می‌شود و آمریکا در عراق 14 پایگاه نظامی و بیش از 6000 نظامی دارد؟ چرا فقط پایگاه عین الاسد به اندازه یکی از شهرهای عراق وسعت دارد؟ چرا مقامات آمریکایی هرگاه بخواهند بدون هماهنگی به عراق رفت و آمد می‌کنند، هرکجا را اراده می‌کنند مورد حمله قرار می‌دهند و بلاخره به هیچ مرجعی پاسخگو نیست.
می‌پرسند چرا علی‌رغم تصمیم پارلمان عراق مبنی بر اخراج آمریکاییان از کشورشان آمریکا اصرار دارد تا زمان نامعلومی با عنوان «پایان داعش» در این کشور باقی بماند؟ چرا مقرر کرده است تا ماه آینده «سامانه پاتریوت» در عراق مستقر کند؟
می‌پرسند چرا بعد از 16 سال هنوز عراق زیر بنای مخابراتی نابود شده‌اش را نتوانسته احیا کند؟
چرا همچنان دسترسی به برق و آب از طریق شبکه‌های معمول در دیگر کشورها رؤیای عراقی‌هاست؟
چرا خیابان‌های عراق، بیابان‌های عراق، ساختمان‌های عراق، ورزشگاه‌های عراق، تفریحگاه‌های عراق و همه آنچه شایسته زندگی در شأن مردم عراق است از این مردم دریغ شده است؟
چرا هیچ اصلاحاتی به نتیجه نمی‌رسد و هیچ وعده اصلاح‌طلبانه‌ای اجرایی نمی‌شود؟
این سؤالات و سؤالات مشابه آن امروز در قالب تظاهرات میلیونی مردم عراق دوباره پرسیده می‌شوند البته این بار در شاکله‌ای متفاوت از هر زمان. امروز همه تظاهرات‌کنندگان با پرچم عراق و نه پرچم‌های حزبی و گروهی در صحنه عراق حاضر شده‌اند تا اعلام رسمی کنند «عراق واحد موحد« تصمیم دارد بدون مداخله آمریکا همه سؤالات و دغدغه‌هایش را به جواب برساند.

انتهای پیام
captcha