«شهید قدس» لقبی شایسته سردار سلیمانی است
کد خبر: 3874934
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲
نماینده حماس در تهران در گفت‌و‌گو با ایکنا:

«شهید قدس» لقبی شایسته سردار سلیمانی است

نماینده جنبش حماس در تهران با اشاره به مواضع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در حمایت از مسئله فلسطین، اظهار کرد: اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، زمانی که در مراسم تشییع سردار سلیمانی حضور یافت، ایشان را «شهید قدس» نام نهاد؛ لقبی که به حق شایسته این سردار بزرگ است.

خالد قدومی، نماینده جنبش اسلامی حماس در تهران، در گفت‌و‌گو با ایکنا، درباره شخصیت سردار سلیمانی اظهار کرد: سردار سلیمانی به آرزوی همیشگی‌اش یعنی شهادت رسید، اما باید اذعان کنیم که نبود ایشان ضایعه جبران‌ناپذیری در مسیر مبارزه با مستکبران است. این شخصیت بزرگ تأثیر بسیار شاخصی نه تنها در ایران بلکه در مقاومت داشت.

وی افزود: شهید سلیمانی برادر بزرگ ما و حامی مسئله فلسطین بود و در طول هشت سالی که ایشان را می‌شناختم، این شخصیت را مثبت و انسانی دیدم که هیچ خواسته‌ای در زمینه سیاسی یا نظامی از مقاومت نداشت و از نظر اخلاقی نیز الگو بود و اگر در مسائل سیاسی یا نظامی از او نظرخواهی می‌کردیم، ایشان از هیچ چیزی دریغ نمی‌کرد.

خالد قدومی تصریح کرد: در زمینه نظامی هم اگر بخواهیم به جایگاه و تأثیر سردار سلیمانی پی ببریم باید ببینیم که واکنش دشمن صهیونیستی در برابر شهادت ایشان چه بود؟ البته صهیونیست‌ها از این حادثه خوشحال شدند و جشن گرفتند، زیرا شهید سلیمانی برای آنان مایه ترس و وحشت بود و نام او لرزه بر اندام سربازان و رهبران صهیونیست می‌ا‌فکند.

نماینده حماس در تهران با تأکید بر تأثیر مستقیم شهید حاج قاسم سلیمانی در میادین مقاومت فلسطین، گفت: شهید سلیمانی همواره در کنار برادران مقاومت در فلسطین به ویژه جنبش‌های مقاومت اسلامی حضور داشت و در انتقال تجربه، آماده‌سازی و ساماندهی نیروها و تجهیزات پشتیبان و یاوری حقیقی بود.

شهادت سردار سلیمانی؛ ضایعه‌ای بزرگ

قدومی ادامه داد: شهید قاسم سلیمانی شریک واقعی برادران فلسطینی‌اش بود و شهادت وی خسارتی بزرگ است؛ اما خون شهدا به خواست خدا هرگز پایمال نمی‌شود و مطمئنیم که جانشینان و برادرانش در نیروی قدس همان مسیری را ادامه خواهند داد که برای آن عهد بسته‌اند و آن رویارویی با استکبار و ظالمان و در رأس آنها رژیم صهیونیستی است. 

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) سردار سلیمانی را «چهره‌ بین‌المللی مقاومت» برشمرده‌اند، گفت: این تعبیر بسیار عمیق و دقیق بوده و ما هم با رهبر ایران هم‌نظر هستیم. توصیف ایشان از شهید سلیمانی مبتنی بر حقایق و دیدگاهی صادقانه است، زیرا سردار سلیمانی تمام تلاشش این بود که چگونه مقاومت ملت فلسطین را در رویارویی با دشمن مشترکمان یعنی رژیم صهیونیستی تقویت کند. همچنین، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، زمانی که در مراسم تشییع سردار سلیمانی در تهران حضور یافت، ایشان را «شهید قدس» نام نهاد.

خالد قدومی اظهار کرد: اسرائیل نه تنها دشمن فلسطین، بلکه دشمن مشترک همه مسلمانان و کل بشریت و امت اسلام است و شهید سلیمانی در رویارویی با این دشمن مشترک و تقویت مقاومت نقشی مهم ایفا کرد و توصیف «شهید قدس» و «چهره بین‌المللی مقاومت» شایسته سردار سلیمانی است.

وی با تأکید بر نقش مهم سردار سلیمانی در اتحاد فرزندان مقاومت و گروه‌های فلسطینی، بیان کرد: آن شهید بزرگ برای حل اختلاف‌نظرهایی که گاه در میان گروه‌های مقاومت وجود داشت تلاش می‌کرد.

کم‌کاری رسانه‌های عربی در پرداختن به جایگاه سردار سلیمانی

نماینده حماس در تهران در پاسخ به اینکه آیا رسانه‌های اسلامی و عربی آن‌گونه که شایسته است شخصیت سردار سلیمانی را پس از شهادت ایشان مورد توجه قرار داده و به افکار عمومی معرفی کرده‌اند، توضیح داد: متأسفانه شهادت سردار سلیمانی در شرایطی روی داد که در منطقه شاهد فرقه‌گرایی، قومیت‌گرایی و مذهب‌گرایی هستیم و شیعه و سنی و عرب و غیرعرب با هم درگیرند؛ بنابراین رسانه‌ها آن‌گونه که باید به شخصیت و جایگاه ایشان به ویژه در رویارویی با دشمن صهیونیستی نپرداختند و حق مطلب را ادا نکردند و دلیل این امر هم وضعیت تأسف‌باری است که امت اسلام به خاطر فرقه‌گرایی و نبود اتحاد از آن رنج می‌برد.

خالد قدومی ابراز کرد: از خدا می‌خواهیم که تفرقه پایان یابد و امت اسلام با هم متحد شوند و تلاش‌های رسانه‌ای، سیاسی، دیپلماتیک و نظامی یکپارچه شود و به قدرتی برسیم که شهید سلیمانی برای آن تلاش می‌کرد.

وی درباره مسئولیت آزادی‌خواهان پس از شهادت سردار سلیمانی گفت: شهید سلیمانی به دوستان و برادرانش و مجاهدان مقاومت وصیت کرده بود که راه آزادی قدس و آزادی کامل فلسطین را ادامه دهند و تمامی تلاش‌هایشان را در مسیری واحد و مشخص برای رویارویی با دشمن مشترک امت اسلامی، یعنی رژیم صهیونیستی که دشمن مسلمانان بوده و هست، متمرکز کنند؛ بنابراین باید به این وصیت عمل کنیم و برای تحقق آرمان‌های شهید حاج قاسم سلیمانی گام برداریم.

خالد قدومی در پایان تأکید کرد: از خدا می‌خواهم که خون شهدا را حفظ و هدف آنان را محقق کند و انشاءالله روزی برسد که اسرائیل را برای همیشه شکست دهیم و نابود کنیم.

گفت‌و‌گو و تنظیم زهرا نوکانی

انتهای پیام
captcha