آثار اقتصادی حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی/ رفاه بیشتر مردم را دلگرم می‌کند
کد خبر: 3877853
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
حجت‌الاسلام مصطفی‌پور تشریح کرد:

آثار اقتصادی حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی/ رفاه بیشتر مردم را دلگرم می‌کند

استاد بازنشسته دانشگاه خوارزمی اظهار کرد: وقتی مردم وضعیت اقتصادی بهتر و رفاه بیشتری داشته باشند، دلگرمی آن‌ها برای حضور در انتخابات هم بیشتر خواهد شد، اما مشکلات اقتصادی و کاهش توان خرید مردم می‌تواند مانع از حضور حداکثری آنان باشد بنابراین باید برنامه لازم در این مورد داشته باشیم.

غلامرضا مصطفی پور استاد بازنشسته دانشگاه خوارزمی

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصطفی‌پور، مدرس حوزه و استاد بازنشسته دانشگاه خوارزمی، در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر مشارکت حداکثری در انتخابات، به بیان نکاتی درباره نقش مشارکت حداکثری مردم در انتخابات در بهبود شاخص‌های اقتصادی پرداخت و گفت: البته باید توجه داشت که حضور مردم در پای صندوق‌های رأی، دو گونه است. یک حضور آگاهانه و یک حضور ناآگاهانه داریم. منظور از حضور ناآگاهانه این است که مردم بدون توجه به هویت افرادی که نامزد انتخابات شده‌اند به آنان رأی می‌دهد. چنین حضوری تأثیری بر بهبود وضعیت کشور نخواهد داشت.


  • بیشتر بخوانید:

لوازم تحقق حضور همه ایرانیان در انتخابات

معامله قرن احمقانه و خبیثانه است


نقش حضور در انتخابات در توسعه اقتصادی

وی ادامه داد: گاهی اوقات نیز حضور مردم در پای صندوق‌های رأی به صورت آگاهانه است؛ بدین معنی که می‌دانند به چه کسی رأی می‌دهند؟ در این موارد مردم می‌دانند که فلان نامزد تفکر اقتصادی دارد یا خیر؟ این شیوه انتخاب می‌تواند بر بهبود وضعیت اقتصادی تأثیر بگذارد.

حجت‌الاسلام مصطفی‌پور افزود: اما به هر صورت باید توجه داشت که همانطور که مردم در عرصه سیاسی حضور دارند و عظمت و عزت کشور را نشان می‌دهند اگر همین حضور را در فعالیت‌های اقتصادی خودشان، از جمله، تولید، توزیع و مصرف داشته باشند در نهایت می‌تواند منتج به تحقق اقتصاد مقاومتی شود. در واقع حضور سیاسی می‌تواند زمینه‌ای برای توسعه اقتصادی و افزایش حضور مردم در ابعاد مختلف اقتصاد باشد.

حضور مردم نقشه‌های شوم دشمنان را متزلزل می‌کند

این مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: به بیان دیگر باید دانست که اگر افراد آگاه به مسائل اقتصادی و دارای طرح‌ توسط مردم انتخاب شوند و پس از انتخاب آنها، حضور مردم در اقتصاد توسعه پیدا کند، بهبود وضعیت کلی اقتصادی کشور، امری دور از انتظار نخواهد بود.

وقتی مردم مشارکت داشته باشند، همین نشان می‌دهد که تحریم‌های اقتصادی علیه ایران کارساز نبوده و مردم را از حضور در پای صندوق‌های رأی مأیوس نکرده است. از سوی دیگر این وضعیت نشان خواهد داد که مردم با فقر می‌سازند اما با دشمن کنار نمی‌آیند

استاد بازنشسته دانشگاه خوارزمی درباره دلایل تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب بر حضور و مشارکت مردم در انتخابات یادآور شد: قطعاً حضور مردم پای صندوق‌های رأی آثار فراوانی در پی خواهد داشت. یکی از این آثار این است که حضور مردم دلیل بر علاقه‌مندی به نظام و حکومت است و در نتیجه طبیعی است که دشمن از اینکه بخواهد نظام را متزلزل کند منصرف خواهد شد.

آثار مشارکت حداکثری بر تحقق بیانیه گام دوم انقلاب

وی ادامه داد: پس از شهادت سردار سلیمانی و واکنش ایران در حمله به عین‌الاسد مشاهده کردیم که آمریکایی‌ها توان واکنش و برخورد با ما را نداشتند. این نتیجه حضور مردم در میدان است. در تشییع پیکر ایشان، مردم حضور چشم‌گیری داشتند و نتیجه‌اش را هم مشاهده کردیم بنابراین حضور پررنگ در انتخابات نیز می‌تواند این حقیقت را به میزان بیشتری به ما نشان دهد که دشمن دیگر امیدی برای از بین بردن نظام جمهوری اسلامی ایران نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام مصطفی‌پور با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب افزود: به ویژه بعد از مطرح کردن بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب و تأکید بر فطری و همگانی و همیشگی بودن دین، باید دانست که لازمه آن تداوم انقلاب، نظام و همگانی شدن این انقلاب است.

نقش مشارکت در مقابله با تحریم‌های اقتصادی

این کارشناس اقتصاد اسلامی درباره نقش مشارکت مردم در مقابله با تحریم‌های اقتصادی تصریح کرد: طبیعتاً وقتی مردم مشارکت داشته باشند، همین نشان می‌دهد که تحریم‌های اقتصادی علیه ایران کارساز نبوده و مردم را از حضور در پای صندوق‌های رأی مأیوس نکرده است. از سوی دیگر این وضعیت نشان خواهد داد که مردم با فقر می‌سازند اما با دشمن کنار نمی‌آیند.

حجت‌الاسلام مصطفی‌پور با اشاره به اهمیت همگامی مسئولان و مردم ادامه داد: اما شرط این موضوع این است که مسئولان هم در این رابطه به مردم همگام باشند. حضرت علی(ع) فرمود که این لباس و غذای من است تا فقیر، فشار زیادی از ناحیه فقر خود احساس نکند و بگوید که وضعیت رهبر من هم همین‌گونه است. لذا اگر مسئولان ما اعم از نمایندگان مجلس و مدیران ارشد و غیرارشد هم به همین شکل عمل کنند آنگاه مقابله با تحریم‌های اقتصادی هم راحت‌تر خواهد بود.

این مدرس حوزه و دانشگاه درباره ضرورت توجه بیشتر مسئولان به وضعیت اقتصادی مردم برای افزایش حضور آنها در پای صندوق‌های رأی نیز اظهار کرد: طبیعی است وقتی مردم وضعیت اقتصادی بهتر و رفاه بیشتری داشته باشند دلگرمی آنها برای حضور در انتخابات هم بیشتر خواهد شد. اگر الان خانواده‌ای دارای چند جوان بیکار هستند، کارخانه‌ها تعطیل شوند و این بیکاری‌ها ادامه داشته باشد و توان خرید مردم نیز کاهش پیدا کند می‌تواند مانع از حضور حداکثری آنها باشد بنابراین باید برنامه لازم در این مورد داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha