حاج قاسم اسرائیل را حبس کرده بود / سیمای شهید سلیمانی در آیات قرآن
کد خبر: 3878619
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲
سرلشکر سلامی:

حاج قاسم اسرائیل را حبس کرده بود / سیمای شهید سلیمانی در آیات قرآن

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: وقتی سردار سلیمانی وارد میدان جنگ با صهیونیست‌ها شد، فلسطینی ها با سنگ می جنگیدند، او کاری کرد که امروز غزه، کران باختری و شمال فلسطین میدان فوران آتش علیه صهیونیست‌ها است؛ به طوریکه دور خود دیوار کشیدند؛ حاج قاسم اسرائیل را حبس کرده بود.

سرلشگر سلامیبه گزارش خبرنگار ایکنا، سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه امروز، 24 بهمن ماه در مراسم اربعین شهادت حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدش که در مصلی امام خمینی(ره) تهران، برگزار شد، بیان کرد: امشب میهمان درخشان‌ترین ستارگان عالم اسلام هستیم. چهل روز است رخصار بزرگ سردار بزرگ و تکرارنشدنی جبهه مقاومت اسلامی حاج قاسم سلیمانی، سردار رشید ابومهدی المهندس، سردار شهید حسین پور جعفری، پاسدار شهید و فداکار شهروز مظفری، پاسدار جان بر کف هادی طارمی و پاسدار جوان ما وحید زمانیان و پس از آنها سردار شهید علی اصغر پاشاپور را ندیده‌ایم، اما با سیمای ملکوتی آنان در این چهل روز زندگی کردیم.

وی با بیان اینکه امشب «قاسم با زبان اسماعیل با ما سخن گفت» اظهار کرد: توصیف ابعاد شخصیت شهید سلیمانی برای من امکان‌پذیر نیست چه این که کلمات از دریای عظمت او که جهان را با بعثت و برانگیختگی جدید روبرو ساخته، ناتوان است، ابعاد این شخصیت بزرگ فقط با کلام الهی یعنی قرآن امکان پذیر است که من به مواردی از آن اشاره می‌کنم.




سردار سرلشکر سلامی ادامه داد: حاج قاسم مصداق این آیه بود: «وَمِنَ اللَّيْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نَافِلَةً لَكَ عَسَى أَنْ يَبْعَثَكَ رَبُّكَ مَقَامًا مَحْمُودًا»(اسراء، 79)؛ او محصول نماز شب بود و خداوند به او مقام محمود بخشید. او مصداق آیه «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ»(فتح، آیه 29) بود زیرا قاسم در مقابل دشمنان چون کوه، استوار و این را از امیرمؤمنان علی(ع) آموخته بود که در میدان جنگ باید کاسه‌های سر را به خدا عاریت داد. گام‌هایش در مقابل دشمن استوار و در مقابل مؤمنان، مهربان و متواضع بود.

سردار سرلشکر سلامی اظهار کرد: او نسبت به پدر و مادرش و بلکه کل مردم ایران مصداق «وَاخْفِضْ لَهُمَا جَنَاحَ الذُّلِّ مِنَ الرَّحْمَةِ وَقُلْ رَبِّ ارْحَمْهُمَا كَمَا رَبَّيَانِي صَغِيرًا»(اسراء، 24) بود که بال‌های مهربانی‌اش را گسترده بود. قاسم کسی بود که خدا را دوست داشت و خدا او را دوست داشت و مصداق «يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ»(مائده، 54) بود.

شهید سلیمانی چهل سال لباس جهاد را از تن بیرون نکرد

فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: شهید سلیمانی چهل سال لباس جهاد را از تن بیرون نکرد و همیشه در هجرت بود، او احیاگر مکتب جهاد و شهادت در منطقه بود، قاسم می‌دانست جهاد، لباس عزت است و می‌دانست اگر قومی لباس جهاد از تن خارج کند، خداوند لباس ذلت به آن قوم می‌پوشاند، او حجتی برای نشان دادن چگونگی دفاع از اسلام و نوامیس اسلام بود.

سردار سرلشکر سلامی ادامه داد: او به حکم آیه «الْآمِرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَالنَّاهُونَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَالْحَافِظُونَ لِحُدُودِ اللَّهِ»(توبه، 112)، ناهی از منکر، آمر به معروف و حافظ حدود خدا بود، تکه کلامش هر وقت به کسی می‌رسید این بود: «فدای شما بشوم» و واقعاً هم راست می‌گفت، چون دوست داشت فدای مردم شود.

قاسم، خون‌بهای آرامش یک امت بود

وی تصریح کرد: شهید سلیمانی، رخساره میدانی ولی فقیه بود و جز به اوامر امام خامنه‌ای به چیزی نمی‌اندیشید و عاشق و شیفته و دلداده رهبر بود. قاسم، خانواده‌دوست بود، فرزندان و همسرش را بسیار دوست داشت اما به همین اندازه، آن‌ها را به خدا می‌سپارد و برای آرامش ملت می‌جنگید. قاسم، خون‌بهای آرامش یک امت بود و به همین دلیل است که تجلیل از او، تجلیلی الهی و باشکوه شده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: فلسطینی‌ها یک روز با سنگ به جنگ رژیم‌صهیونیستی می‌رفتند اما شهید سلیمانی کاری کرد که غزه، کرانه باختری و شمال فلسطین امروز به موشک‌های آتشین مجهز شده است، او اسرائیل را حبس کرد چنانکه اسرائیل دور خودش را با دیوارهای بلند بتنی حصار کشید.

سردار سرلشکر سلامی اظهار کرد: شهید سلیمانی در تمام جنگ‌های لبنان و حزب‌الله با رژیم صهیونیستی در قلب جنگ حضور داشت تا اسلام آسیب نبیند، او آنجا جنگید تا ما اینجا بایستیم و مقاومت کنیم. او لبنانی‌ها، فلسطینی‌ها، سوری‌ها، پاکستانی‌ها، عراقی‌ها، افغانستانی‌ها، یمنی‌ها، ایرانی‌ها و حجازی‌ها را در مقابل رژیم صهیونیستی متحد کرد. شهید سلیمانی معمار شکست طرح خاورمیانه جدید بود و به همین دلیل آمریکا او را که نماد قدرت ما بود تحمل نکرد و از میان برداشت.

قاسم امروز تکثیر شده است

وی تصریح کرد: این اشتباه آمریکا در حالی انجام شد که قاسم امروز تکثیر شده است و جبهه مقاومت بعد از شهادت او سامان جدیدی گرفته است، دشمن اشتباه کرد اما این اشتباه دیگر قابل جبران نیست، دشمن سیلی خورد، اما سیلی آخر زمانی محقق می‌شود که به زودی، آخرین سرباز آمریکایی از منطقه خارج شود و رژیم صهیونیستی در مسیر قطعی زوال قرار گیرد.

سردار سرلشکر سلامی بیان کرد: امروز شنیدم که یکی از مقامات صهیونیست اظهار کرده بود: «ما با آمریکا تقسیم کار کرده‌ایم، ما سوریه را می‌زنیم و آمریکا، عراق را» اما من به آن‌ها هشدار می‌دهم که اگر دست از پا خطا کنید هر دوی شما را می‌زنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه این سخنان که با تکبیرهای مکرر حاضران همراه بود، خطاب به رژیم صهیونیستی اظهار کرد: به عمق دریای مدیترانه نگاه کنید که نقطه نهایی سکونت شما آنجاست.

وی در پایان به نمایندگی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مردم وفادار و انقلابی ایران به جهت چهل روز عزاداری در رثای شهید سلیمانی تشکر و قدردانی کرد و به خانواده این شهید والامقام بابت صبر در برابر این مصیبت بزرگ ادای احترام کرد و اظهار داشت: خانواده شهید سلیمانی، همچون خانواده دیگر شهدا بابی از ابواب بهشت الهی است.

انتهای پیام
captcha