المپیاد «ذکر» مؤسسه جامعةالقرآن برگزار شد
کد خبر: 3878834
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
در بخش کتبی و حضوری؛

المپیاد «ذکر» مؤسسه جامعةالقرآن برگزار شد

آزمون بخش کتبی و حضوری المپیاد ذکر، ویژه حافظان کل قرآن مؤسسه جامعةالقرآن الکریم در قم برگزار شد.

به گزارش ایکنا، المپیاد ذکر به صورت کتبی و شفاهی ویژه بانوان و آقایان حافظ کل قرآن همراه با اعطای مدرک بین‌المللی سه‌زبانه فارسی، عربی و انگلیسی برگزار شد.

بنابر گفته منیر روحی، مسئول روابط عمومی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعةالقرآن الکریم و اهل‌البیت(ع) گفت: بخش شفاهی این المپیاد 12 بهمن‌ماه با سؤالات مشابه طی یک روز و به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد. مرحله کتبی آن نیز 23 بهمن‌ماه با حضور حافظانی که حد نصاب مرحله اولیه را کسب کردند، انجام شد.

وی ادامه داد: کلاس‌های آموزشی نیز در کنار المپیاد برگزار می‌شود. سرفصل‌های کلاس حضوری شامل آشنایی با تاریخ تفسیر قرآن، مفردات، ترجمه لغات و تفسیر علوم قرآنی، دوره کاربردی روایات و احادیث در زندگی با مربیگری موسوی از مربیان جامعة‌القرآن، بررسی آفات و آسیب‌های اخلاقی مبتلا به حافظان و قاریان با تدریس حجت‌الاسلام محمدمهدی طباطبایی، مدیر جامعةالقرآن، چگونگی شرکت در مسابقات و آزمون‌ها با تدریس هادی اسلامی و آشنایی با ترتیل و مرتلان جهانی و ترتیل کاربردی با مربیگری حسین خضری، پنجشنبه برگزار و از مطالب ارائه شده، جمعه، 25 بهمن‌ماه، آزمون اخذ شد.

نتایج این المپیاد 48 ساعت از زمان اخذ آزمون، در پایگاه اینترنتی مؤسسه به نشانی https://www.jqk.ir بارگذاری می‌شود.

بنابر  این گزارش، حافظان معاف از آزمون شفاهی براساس آئین‌نامه المپیاد ذکر شامل نفرات دارای رتبه‌های برتر مسابقات بین‌المللی در رشته حفظ کل، نفرات برتر مسابقات کشوری سازمان اوقاف و امور خیریه، مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی و مسابقات دانشجویی، حافظان دارای مدرک حفظ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حافظان کل دارای مدرک درجه یک و دو و یا سه سازمان دارالقرآن الکریم و حافظان معاف از آزمون کتبی این المپیاد شامل دارندگان مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث، مدرک حوزوی تا سطح ششم هستند.

همچنین المپیاد ذکر هر فصل یک‌بار برگزار می‌شود، لذا حافظانی که به هر دلیلی از آزمون المپیاد جامانده‌اند و نتوانستند با کسب حد نصاب به مرحله پایانی راه پیدا کنند، در فصل بعدی می‌توانند در آن شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha