مفهوم عدالت پس از توحید گسترده‌ترین معنی است
کد خبر: 3879261
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱

مفهوم عدالت پس از توحید گسترده‌ترین معنی است

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: مفهوم عدالت پس از توحید، گسترده‌ترین معناست و در نظام‌های مختلف معنای متفاوتی دارد. در نظام فکری اسلام، عدالت دارای یک بعد مادی و یک بعد معنوی است.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، پرویز توسلی‌زاده، رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه امروز، 27 بهمن در اولین یادواره شهدای حقوقدان بسیجی با بیان اینکه برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در تمام بخش‌ها حقوقدانان مسئولیت سنگینی برعهده دارند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری با صدور بیانیه گام دوم انقلاب به تبیین دستاوردهای چهل ساله انقلاب پرداخت و توصیه‌هایی به‌عنوان جهاد بزرگ به‌منظور ساختن ایران اسلامی بیان فرمودند.
وی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب مسئله عدالت پررنگ دیده شده و حقوقدانان تأثیرگذارترین قشر جامعه هستند چون آن‌ها می‌توانند در افزایش مشروعیت نظام نقش‌آفرینی کنند.
توسلی‌زاده با بیان اینکه وظیفه علم حقوق تنظیم رابطه حق و تکلیف است، گفت: این رابطه برگرفته از نظریات اسلامی است و به این جهت حقوقدانان تکلیف سنگینی برعهده دارند.
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه بیان کرد: مفهوم عدالت پس از توحید گسترده‌ترین معناست و در نظام‌های مختلف معانی متفاوتی دارد که در نظام فکری اسلام عدالت دارای یک بعد مادی و یک بعد معنوی است.
وی افزود: عدالت در دیدگاه اسلام و نظام جمهوری اسلامی به این معنی است که هیچکس رضایت به خلاف عدالت ندارد لذا می‌بینیم که به‌طور عادلانه امکانات رفاهی در دورترین نقاط کشور تقسیم شده است.
توسلی‌زاده به برنامه‌های دستگاه قضا در برخورد با مفاسد در راستای صیانت از تضییع حقوق عمومی اشاره کرد و افزود: بستن منافذ فساد در دستگاه‌های اجرایی مهم‌ترین اقدام در پیشگیری از مفاسد اقتصادی است.
وی بیان کرد: خدمت به مردم یکی از اقدامات شایسته حقوقدانان و بحث هر مسجد یک حقوقدان در دادگستری به همت بسیج حقوقدانان در دستور کار قرار گرفت و امروز همه حقوقدانان در مساجد حضور پیدا کرده و مطالب حقوقی مردم را می‌شنوند و پیگیری می‌کنند.

انتهای پیام
captcha