جشنواره مد و لباس فجر ایران؛ فرصتی برای همدلی‌ بیشتر ملت‌ها
کد خبر: 3879505
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲

جشنواره مد و لباس فجر ایران؛ فرصتی برای همدلی‌ بیشتر ملت‌ها

وزیر ارشاد در بازدید از نمایشگاه مد و لباس فجر با اشاره به حضور کشورهای مختلف در این نمایشگاه، گفت: لباس‌ها نماد هویت ملت‌ها هستند و وقتی با این هویت آشناتر می‌شویم، با روح ملت‌ها آشنا شده‌ایم و نمایشگاه فجر فرصتی برای ارتباط و همدلی ملت‌ها است.

بازدید وزیر ارشاد از نمایشگاه مد و لباس فجر به گزارش ایکنا؛ سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه حمید قبادی، مشاور اجرایی معاونت امور هنری وزارت ارشاد و سیدمحمدمجتبی حسینی، معاون هنری وزارت ارشاد امروز دوشنبه 28 بهمن‌ماه در پنجمین روز از نهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، از نمایشگاه این جشنواره بازدید کردند.

در ابتدای این بازدید، نمایندگان 11 کشور حاضر در بخش بین‌الملل جشنواره فجر با وزیر ارشاد و میهمانان جشنواره دیدار کردند.

در این مراسم مرضیه شفاپور، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و دبیر جشنواره مد فجر به ارائه گزارشی در خصوص روند برگزاری جشنواره مد فجر پرداخت و گفت: روزانه نزدیک به دو هزار نفر از بخش علمی و فرهنگی ما بازدید و در ورک‌شاپ‌های ما شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: مسابقه طراحی زنده لباس از ایده تا اجرا نیز در موضوعات مختلفی از جمله طراحی لباس بانوان، آقایان و عفاف و حجاب با محور فرگلستان برگزار شد. در بخش زیورالات نیز با دو ایده سردار شهید سلیمانی و سقوط هواپیمای اوکراینی برگزار شد.

جشنواره مد و لباس فجر ایران؛ فرصتی برای همدلی‌ بیشتر ملت‌ها

شفاپور به نگاه ویژه جشنواره به بخش کیف و کفش نیز اشاره و عنوان کرد: امسال به این بخش نیز غرفه ویترین ملی اختصاص داده و ورک‌شاپ نیز برای طراحی کیف و کفش برگزار شد.

وی از برپایی غرفه کتاب ویژه کتاب‌های مد و لباس سخن گفت و افزود: استقبال از نمایشگاه خوب بود. اما نقطه عطفی که در جشنواره امسال رخ داد، این بود که اتحادیه‌ها و انجمن‌های مد در کنار کارگروه قرار گرفتند و این مسئله موجب شد ارتباط بین طراحان، صنعت‌گران و تولید‌کنندگان برقرار و طرح‌های طراحان ما بدون واسطه به فروش برسد.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به بازدید تولید‌کنندگان و صنعتگران کشور از جشنواره اشاره و اظهار کرد: همین مسئله موجب به فروش رسیدن طرح‌های طراحان در جشنواره شده است.

فرصتی برای همدلی ملت‌ها

در ادامه مراسم، صالحی، وزیر ارشاد کشورمان اظهار کرد: یکی از حوزه‌های مهمی که می‌تواند ملت‌ها و فرهنگ را به هم نزدیک کند، حوزه لباس است. لباس‌ها نماد هویت ملت‌ها هستند و وقتی با این هویت آشناتر می‌شویم، با روح ملت‌ها آشناتر شده‌ایم.
وی اظهار امیدواری کرد حضور نمایندگان کشورهای مختلف در جشنواره مد و لباس فجر ایران فرصتی برای ارتباطات و همدلی‌های بیشتر فراهم کند و مسیری را که می‌توانیم برای همراهی‌های بیشتر ملت‌ها با یکدیگر فراهم کنیم، هموار کند.

وزیر ارشاد تصریح کرد: البته این هنوز آغاز راه است و می‌توانیم با کمک همدیگر این راه را پرتوان‌تر و پرشتاب‌تر طی کنیم.

پس از این دیدار، وزیر ارشاد و هیئت همراه وی از نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر بازدید کردند.

انتهای پیام
captcha