شرکت در انتخابات پشتیبانی از نظام اسلامی است
کد خبر: 3879547
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰

شرکت در انتخابات پشتیبانی از نظام اسلامی است

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم هم برای اداره امور کشور و هم برای اعلام پشتیبانی از ولایت و اسلام باید در انتخابات شرکت کنند.

شرکت در انتخابات، اعلام پشتیبانی از ولایت و اسلام است

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمحمود عبداللهی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با ایکنا اصفهان، در خصوص اهمیت شرکت در انتخابات، اظهار کرد: شرکت هر چه باشکوه‌تر و پرجمعیت‌تر مردم در انتخابات به مشکلات کشور و رفع آنها به دست خود مردم کمک خواهد کرد، بنابراین افراد اصلحی که از نظر اعتقادی مقید به انجام وظایف، خدمت به کشور و اداره امور هستند، باید مسئولیت حل‌وفصل مسائل کشور را به عهده بگیرند.

وی ادامه داد: انتخابات در کشور ما پشتوانه اسلام، ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی است و با شرکت هر چه بیشتر مردم در انتخابات، دنیا متوجه می‌شود که مردم پشتیبان نظامشان هستند. وقتی دشمنان ما مانند آمریکا، غرب و صهیونیسم درصدد از بین بردن انقلاب ما هستند، در حوادثی مانند شهادت سلیمانی‌ها، 22 بهمن‌ها و انتخابات، مردم با تمام وجود خود را نشان می‌دهند تا دنیا قدرت‌نمایی نظام و اسلام را ببیند و متوجه شود که نظام ما پشتوانه مردمی دارد. مردم هم برای اداره امور کشور و هم برای اعلام پشتیبانی از ولایت و اسلام باید در انتخابات شرکت کنند.

حجت‌الاسلام عبداللهی اظهار کرد: مردم ما مطلع، آگاه و بصیر به حوادث روز هستند. اگر از طریق رسانه‌های عمومی بیشتر اطلاع‌رسانی کنیم و مردم بدانند که شرکت در انتخابات، آثار مثبتی در اداره کشور و حل مشکلات دارد و پشتوانه‌ای برای عظمت اسلام، تشیع، ولایت و نظام است، با تمام وجود در انتخابات شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات باعث اصلاح امور کشور خواهد بود، گفت: زیربنای مسائل در قوه مجریه و قوه قضائیه، همین مجلس و قوه مققننه است. حقوقدانان شورای نگهبان و وزرا نیز با رأی نمایندگان مجلس انتخاب می‌شوند و ارتباطات با خارج از کشور و مسائل بین‌المللی نیز به تایید آنها است و هر چه نمایندگان مجلس قوی‌تر باشند و مردم هم با بصیرت بیشتری انتخاب کنند، وضعیت همه این مسائل در آینده بهتر خواهد بود.

نماینده مجلس خبرگان با اشاره به قواعدی که نامزدها در زمان انتخابات ملزم به اجرای آنها هستند، بیان کرد: آنها باید احترام یکدیگر را رعایت کرده، واقعیات را بازگو کنند و تنها در صورتی که بتوانند پاسخگوی نیازهای کشور بوده و وظایفشان در مجلس را به بهترین نحو انجام دهند باید برای حضور در انتخابات اقدام کنند، ولی اگر دیگران را از نظر تعهد و تخصص از خودشان بهتر می‌بینند، باید به نفع آنها کنار بروند. در روایات نیز آمده است: «کسی که بداند بهتر از خودش برای عهده‌دار شدن مسئولیتی وجود دارد و بر آن شخص احسن تقدم پیدا کند، به خداوند خیانت کرده است».

وی اضافه کرد: کسانی که می‌دانند دیگران بر آنها مقدم هستند و بهتر می‌توانند وظایف را انجام دهند، باید کار را به آنان واگذار کنند، علاوه بر این، نمایندگان باید امانتدار بوده و وظایفشان را به خوبی انجام دهند.

انتهای پیام
captcha