کاندیداهای مجلس به دنبال فریب مردم نباشند
کد خبر: 3879787
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶

کاندیداهای مجلس به دنبال فریب مردم نباشند

فضل‌الله صلواتی، پیشکسوت و فعال سیاسی با اشاره به قواعد مربوط به تبلیغات نامزدها برای انتخابات، گفت: نامزدها باید بر اساس قانون انتخابات عمل کرده و کارهایی که باعث انحراف و فریب مردم می‌شود، انجام نداده و وعده‌های دروغین که ارتباطی به مجلس ندارد، مطرح نکنند.

داوطلبان نمایندگی مجلس به دنبال فریب مردم نباشند

فضل‌الله صلواتی، پیشکسوت و فعال سیاسی، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در نظام مردم‌سالاری که امور در دست مردم است، آنها افرادی را به عنوان نمایندگان مجلس انتخاب می‌کنند تا خواسته‌ها و مطالباتشان را پیگیری کنند. دولت و قوه قضائیه مجری قوانین مجلس هستند و به همین دلیل، انتخاب نمایندگان کاردان و لایق اهمیت بسیاری دارد، البته به شرطی که بهترین‌ها داوطلب شده و مردم هم آزادانه به آنها رأی دهند.

وی ادامه داد: حضور اکثریت مردم در انتخابات نشان‌دهنده آن است که مردم انتخابات و اقدام نظام را باور دارند و معتقدند که نظام به دنبال انتخاب بهترین‌ها است. البته چهره‌های موفق و شایسته نیز باید به عنوان داوطلب حضور داشته باشند تا بتوانند دیدگاه‌های خود و نگرانی‌های مردم در خصوص دولت، قوه قضائیه یا دیگر نهادها را در مجلس مطرح کرده به مشکلات مردم رسیدگی کنند و مانع دخالت نهادهای دیگر در امور مجلس شوند.

این پیشکسوت و فعال سیاسی افزود: حضرت امام(ره) فرمودند: «مجلس در رأس امور است». یعنی همه امور باید زیر نظر مجلس باشد و اینکه نهاد دیگری قانون‌گذاری کند، خلاف قانون اساسی و غیر قابل قبول خواهد بود.

صلواتی با اشاره به قواعد مربوط به تبلیغات نامزدها برای انتخابات، گفت: نامزدها باید بر اساس قانون انتخابات عمل کرده و کارهایی را که باعث انحراف و فریب مردم می‌شود، انجام نداده و وعده‌های دروغی را که ارتباطی به مجلس ندارد، مطرح نکنند. نمایندگان باید وظیفه خود را که نظارت بر امور، تصویب قوانین و مطالعه راجع به مشکلات مردم است، به خوبی انجام دهند. وعده‌های بی‌جای نامزدها، هزینه‌های افراطی تبلیغات و یا خریدن رأی با پول، تخلف محسوب می‌شود و قوه قضائیه، وزارت کشور و نیروی انتظامی باید مانع این نوع اقدامات شوند.

انتهای پیام
captcha