معامله قرن؛ طرح فروش فلسطین به صهیونیست‌ها
کد خبر: 3879946
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱

معامله قرن؛ طرح فروش فلسطین به صهیونیست‌ها

ماموستا قادری از معامله قرن با عنوان فروش فلسطین به صهیونیست‌ها یاد کرد و گفت: این طرح صلح خیالی ترامپ برای خشنودی یهودی‌ها و نخست وزیر اسرائیل است.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، ماموستا ملاقادر قادری، امام جمعه پاوه امروز، 30 بهمن‌ماه در اختتامیه دوره آموزشی منهاج با اشاره به مسائلی درباره معامله قرن، گفت: این تصمیم خیالبافی و تصویب آن خائنانه است.

وی افزود: در قدس بیش از 70 سال است که فلسطینی‌ها مبارزه می‌کنند و خون می‌دهند. معامله قرن طرح فروش فلسطین به صهیونیست‌ها است و این طرح صلح خیالی ترامپ برای خشنودی یهودی‌ها و نخست وزیر اسرائیل است.

امام جمعه پاوه تصریح کرد: در این طرح مبدأ معراج پیامبر(ص) به‌عنوان پایتخت صهیونیست‌ها نام گرفته و یک شهر ناشناخته به‌عنوان پایتخت فلسطینی‌ها معرفی شده است.

وی افزود: حقیقتاً این تصمیم خیالبافی و تصویب آن خائنانه است چون در این طرح گفته شده آوارگان حق ندارند به کشورشان برگردند و در سازمان ملل هم جایگاهی ندارند، چهل درصد قدس یهودی است و ترکیب جمعیتی این شهر را تغییر داده‌اند.

ماموستا قادری گفت: رسالت روحانیان برای مقابله با این توطئه‌ها خطیر و سنگین است و روحانیان در این راه باید صالح و مصلح باشند و رهبر معظم انقلاب این طرح را سیاست شیطانی و خبیث معرفی کرده، دفتر حماس آن را رد کرده، محمود عباس آن را شوخی ترامپ دانسته و جامعه مسلمانان به جز سعودی‌ها با آن مخالفت کردند و آن را زیر سؤال بردند.

وی با بیان اینکه این ظلم آشکار و قلدری دشمن به دلیل عدم اتحاد مسلمانان، ممکن شده است، افزود: با توجه به شرایط و موقعیت‌، روحانیان برای نمایش وحدت مردم در انتخابات آنان را با خود همراه کنند.

انتهای پیام
captcha