حضور شخصیت‌ها و مسئولان پای صندوق‌های رأی
کد خبر: 3880292
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸

حضور شخصیت‌ها و مسئولان پای صندوق‌های رأی

شخصیت‌ها و مسئولان مختلف کشور از لحظات اولیه رأی‌گیری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور در پای صندوق‌های رأی، بر نقش مهم انتخابات در سرنوشت کشور و لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، رأی‌گیری یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعات اولیه صبح امروز، جمعه دوم اسفندماه، با حضور پرشور هم‌وطنان در سراسر کشور آغاز شد.

حضور اول وقت رهبر معظم انقلاب پای صندوق  رأی

رهبر معظم انقلاب اسلامی از لحظات اولیه شروع رأی‌گیری با حضور در محل صندوق سیار ۱۱۰ در حسینیه امام خمینی(ره)، آرای خود را به صندوق انداختند.

حضور شخصیت‌ها در پای صندوق‌های رأی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس در سخنانی، روز انتخابات را روز جشن ملی خواندند و با تبریک این جشن به همه هم‌میهنان گفتند: روز انتخابات روز احقاق حق مدنی ملت است که می‌خواهند با رأی دادن، شرکت خود در اداره امور کشور را که حق آنها است به‌دست آورند، ضمن اینکه رأی دادن یک تکلیف شرعی است.

رهبر انقلاب اسلامی انتخابات را متضمن منافع ملی دانستند و افزودند: بنابراین هر کسی که به منافع ملی علاقه‌مند است، در انتخابات شرکت می‌کند.

ایشان با توصیه عمومی به حرکت با همت ملت برای رأی دادن گفتند: توصیه همیشگی ما این است که مردم رأی دادن را هر چه زودتر و در نیمه اول روز انجام دهند و آن را به ساعات پایانی شب موکول نکنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور نیز پس از انداختن رأی خود به صندوق گفت: آنهایی که دست‌اندرکار مراحل بعدی برای به نتیجه رسیدن این انتخابات در امروز و فردا هستند و کسانی که امنیت صندوق‌ها را در سراسر کشور تأمین می‌کنند و رسانه‌هایی که در این روزها خیلی تلاش و کوشش کردند و مردم را به حضور در پای صندوق آرا دعوت کردند، کار بزرگی کردند.

حضور شخصیت‌ها در پای صندوق‌های رأی

روحانی اظهار کرد: من هم از ملت عزیز و بزرگوار ایران تشکر می‌کنم و به آنهایی که تا این لحظه موفق بودندو رأی دادند خسته نباشید می‌گویم و برای آنهایی که بعدازظهر و تا آخر وقت قانونی پای صندوق رأی می‌روند آرزوی موفقیت می‌کنم.

رئیس‌جمهور ادمه داد: انشالله ملت ما افتخار جدیدی را خواهد آفرید و دشمنان ما بیش از گذشته مأیوس خواهند شد.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، پس از انداختن رأی خود در به صندوق گفت: انتخابات بهترین راه برای قوی کردن کشور است. مردم ما پشتوانه اصلی انقلاب هستند و برای بنده که مسئولیت خدمت در حوزه سیاست خارجی و دیپلماسی دارم؛ پشتوانه اصلی دیپلماسی ما هستند.

حضور شخصیت‌ها در پای صندوق‌های رأی

وی افزود: حضور مردم با سلیقه‌های مختلف و با گرایش‌های مختلف علیرغم برخی دلخوری‌ها و علیرغم برخی گفت‌وگو‌های خانوادگی برای جامعه بین‌المللی نشانه مهمی از این است که این مردم با همه تفاوت‌هایشان می‌خواهند خودشان سرنوشت‌شان را تعیین کنند.

ظریف بیان کرد: ممکن است برخی ترجیحاتی داشته باشند؛ ممکن است برخی گلایه‌هایی داشته باشند اما کماکان خودشان می‌خواهند سرنوشت‌شان را تعیین کنند و نمی‌گذارند یک نفر در واشنگتن بنشیند و برای آنها تصمیم بگیرد؛ آن هم یک نفری که دستش به خون یک بزرگی مثل سردار سلیمانی آغشته است که مردم در رفراندوم تشییع او نشان دادند که با همه دیدگاه‌های متفاوت در برابر قلدری و زور و تروریسم دولتی ایستادگی می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه نیز در نخستین ساعات برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور در مسجد شیشه در خیابان شیخ هادی تهران، رأی خود را به صندوق انداخت.

حضور شخصیت‌ها در پای صندوق‌های رأی

وی پس از انداختن رأی خود به صندوق در جمع خبرنگاران‌ انتخابات را مهمترین نماد مردم‌سالاری دینی و جلوه رأی و اراده ملت دانست و تأکید کرد: انتخابات بهترین پادزهر در مقابل توطئه‌ها و فتنه‌های دشمن است.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی که رأی خود را در شهر قم به صندوق انداخت، نیز اظهار کرد: به ملت عزیز ایران این روز فرخنده و مبارک را تبریک عرض می کنم چراکه روز سرنوشت ملت ایران است و ملت با رای خود نمایندگان را انتخاب می‌کنند. مردم با رای خود سازمان کشور را برای اداره شدن تقویت کرده و یک پشتیبانی سیاسی و امنیتی از کشور دارند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر آمریکایی به دنبال این بودند که مردم را از شرکت در انتخابات مایوس کنند افزود: علت تلاش آنها این است که از این ظرفیت بتوانند استفاده کرده و فشارها را بر روی ملت ایران افزایش دهند.

وی تاکید کرد: حضور حداکثری مردم از یک سو کارآمدی سیستم حکومت برای حل مسائل کشور را افزایش داده و از سوی دیگر افراد شایسته مد نظر ملت نیز انتخاب می شوند.

انوشیروان محسنی‌بندپی، استاندار تهران،در حرم عبدالعظیم حسنی بعد از انداختن رای خود به صندوق انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: نماینده مجلس دو وظیفه اساسی دارد. اول تصویب قوانین چه به صورت لایحه و چه به صورت طرح. بعد دوم نماینده مجلس بعد نظارتی است. فکر می‌کنم هر چقدر افرادی که در مجلس حضور پیدا می‌کنند از توان تخصصی و کارشناسی برخوردار باشند و همچنین از سلامت در تمامی حوزه‌ها برخوردار باشند مجلس قوی‌تری خواهیم داشت و قوانینی که در این مجلس تصویب می‌شود، اثربخشی زیادی خواهد داشت.

استاندار تهران افزود: این قوانین می‌تواند در رونق تولید و اشتغال برای افراد تحصیل‌ کرده یا با تحصیلات پایین موثر باشد. این روزها سلامت آحاد جامعه مسئله مهمی است یکی از مهمترین وظیفه نمایندگان رسیدگی به همین امر سلامت و بهداشت است.

محسنی بندپی در مورد وظیفه نظارتی مجلس گفت: مجلس قوانینی را می‌نویسد و باید بر روی آنها نظارت داشته باشد. نظارت به این معناست که مجلس بسنجد و ببیند که چقدر قوانینی که نوشته می‌شود عملیاتی است و بر مردم اثرگذار است. بعد نظارتی می‌تواند دستگاه‌های نظارتی را مکلف به اجرای قوانین کند.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور پس از به صندوق انداختن رأی در وزارت کشور طی سخنانی اظهار کرد: طبق خبرهایی که شنیده شده، حضور مردم در انتخابات بالاست. مجلس شورای اسلامی نقش سازنده‌ای‌دارد و می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت مردم داشته باشد.

وی افزود: دولت و مجلس می‌توانند قدم‌های بزرگی بردارند و‌ مجلس گره‌هایی که در حوزه سیاست خارجی، اجتماعی و اقتصادی وجود دارد را برطرف کند.

معاون اول رئیس‌جمهور تشریح کرد: آمریکایی‌ها در چهل سال گذشته همواره علیه ایران اقدامات متعددی مثل هدف قراردادن هواپیمای مسافری ایران، طبس و در آخر ترور سردار سلیمانی انجام دادند اما مردم ایران جواب آنها را دادند.

جهانگیری اضافه کرد: صندوق رأی جایی است که مردم ایران با آن حرف خود را به جهان اعلام می‌کنند و ما باید پیام مردم را بگیریم و به نظر آنها احترام بگذاریم.

محمدرضا عارف رئیس، فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در حسینه جماران، رای خود را به صندوق انداخت.

وی بعد از شرکت در انتخابات، در جمع خبرنگاران گفت: انتخابات یک حماسه و جشن ملی است که امیدواریم با حضور باشکوه مردم پاسخی روشن به دشمنان انقلاب اسلامی داشته باشد.

وی گفت: مردم صاحب اصلی انقلاب و نظام هستند و با حضور خود در انتخابات ثابت کردند که همواره پشتیبان اصلی نظام بوده‌اند.

پیروز حناچی، شهردار تهران، پس از حضور در شعبه اخذ رای و انداختن رای خود به صندوق با حضور در جمع خبرنگاران و با بیان اینکه رای دادن بهتر از رای ندادن است، گفت: همه ما باید رای بدهیم و در سرنوشت خودمان دخیل شویم حتی ممکن است ایده‌آل ما هم نباشد اما باید در همین فضایی که وجود دارد تاثیر بگذاریم.

حناچی با بیان اینکه جای خیلی‌ها در این انتخابات خالی است، افزود: امیدوارم شرایطی فراهم شود تا دیگران هم بتوانند در انتخابات آتی شرکت کنند.

حناچی ادامه داد: هر چقدر انتخابات رقابتی‌تر و پرشورتر باشد قطعا نتایج آن نیز بیشتر به نفع مردم خواهد بود و در این شرایط هم که کشور در معرض تهدیدات جدی قرار دارد به تعبیر مقام معظم رهبری هیچ چیزی مانند انتخابات نمی‌تواند کشور را بیمه کند.

شهردار تهران ابراز امیدواری کرد که نتایج انتخابات در سراسر کشور امیدوار کننده باشد.

 

آیت الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان

آیت الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان با حضور در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مستقر در شورای نگهبان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آنچه برای ما یک ضرورت دارد و وظیفه شرعی، عقلی و ملی است مشارکت در امر انتخابات است. هر چه مشارکت بیشتر باشد به نفع اسلام، مردم، مملکت و به ضرر دشمن است؛ اگر جایی کمتر باشد قضیه عکس می‌شود لذا ما باید بدانیم داریم چه کار می‌کنیم.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: هر چه آرا بیشتر باشد، قدرت نظام ما را نشان می‌دهد و دشمن و غیر دشمن روی این حساب می‌کنند و معلوم می‌شود مردم وفادارند و پای نظام و انقلاب خود ایستاده اند این نظام را قبول دارند. هر رأیی که داده می‌شود مشت محکمی بر دهان ترامپ است لذا باید این را در نظر داشته باشیم.

جنتی بیان کرد: این دستور اسلام است که هرکجا دشمن ناراحت می‌شود همان کار را انجام دهید هر کجا دیدید دشمن خوشحال می‌شود ان کار را انجام ندهید این یک معیار عقلی برای ما است. من سوال می‌کنم آیا دشمن مایل است که ما بیشتر رای دهیم یا کمتر؟ معلوم است که نظر دشمن این است مردم کمتر بیایند تا سوءاستفاده و بهره برداری کند که مردم نسبت به مملکت و نظامشان علاقه ای ندارند پس اینجاست که باید وظیفه خود را بشناسیم.

جنتی در پاسخ به سوالی درباره تحریم گفت: بله ما را تحریم کردند من دارم به این فکر می‌کنم اینهمه پول‌هایی که در صندوق‌های آمریکا میریزیم را چکار کنیم! اینهمه در بانک‌های امریکا پول ریختیم حالا نمی‌شود آنها را برداشت کنیم.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همزمان با یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان با حضور در حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق انداخت.

وی همچنین در جمع خبرنگاران درباره عملکرد مجلس دهم گفت: عملکرد مجلس دهم در مجموع خوب بوده است البته مردم خبر ندارند که مجلس در برخی از مواقع می‌خواهد کارهایی را انجام دهد ولی از بیرون می‌گویند صلاح نیست.

وی ادامه داد: خیلی وقت ها مجلس می‌خواست وارد موضوعی شود ولی اجازه ندادند و به نظر من ۵۰ تا ۶۰ درصد ضعف به عوامل خارجی برمی‌گردد و شاید ۴۰ درصد هم به همت نمایندگان باشد.

مردم باید در انتخابات شرکت کنند. ما نیروهای خوش‌فکری در میان کاندیداها داریم و مردم باید سعی کنند مشارکت بالا باشد و این پیام خوبی هم برای دنیا و هم برای مقاومت و هم برای آمریکا و اسرائیل خواهد داشت.

وی گفت: ان شاء الله مردم هر مقدار هم که گلایه‌مند باشند باز هم در انتخابات شرکت کنند و شاهد مشارکت بالای مردم در انتخابات باشیم.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات وزارت کشور درباره زمان شمارش آراء، گفت: ما قانونا انتخابات را باید در یک روز بگیریم و ساعت 12 شب روز جمعه تمام می‌شود، از این رو ساعت 12 و 1 دقیقه غیرقانونی است، از این رو توصیه ما این است که همه مراجعه کنند که ما بتوانیم کاملا شعبه‌ها راس ساعت 12 ببندیم یعنی رای‌گیری و صندوق‌ها ببندیم و از 12 و 1 دقیقه شمارش آراء را شروع کنیم.

وزیر کشور تصریح کرد: انتخابات مجلس خبرگان هم در 5 استان برگزار می‌شود از این رو امیدوارم خداوند متعال توفیق دهد امروز ما بتوانیم به کمک هیئت‌های اجرایی، نظارت و‌ همه دست‌اندکاران اجرا، نظارت و نیروهای امنیتی و انتظامی و تمام دوستانی که در این امر دارند خدمت می‌کنند آرای مردم را در کمال صحت، سلامت و قانونی و دریک بستر امن اخذ کنیم.

رحمانی فضلی افزود: امیدوارم مردم عزیزمان در فرصت 10 ساعت قانونی که هست مراجعه کنند و آرای خودشان را بدهند تا ما در آخر وقت دچار کمبود وقت و خدای ناکرده عدم امکان توفیق برای اخذ رای برای مردم عزیز و برخی از دوستان نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: امروز روز مهمی است و مقام معظم رهبری تعبیر به جهاد عمومی کردند و باید نشان دهیم که پیرو و رهرو امام(ره) و شهدایمان هستیم و به آینده کشورمان معتقدیم و به مشارکت ایمان داشته و بحث مقابله با دشمنان انقلاب و نظام و کشور عزیزمان را با کمترین هزینه و پرمنفعت‌ترین روش که انتخابات است جواب می‌دهیم.

وزیر کشور در پاسخ به اینکه خیلی از دوربین‌ها آمده‌اند و مدت‌هاست که به مردم گفتند نیایید از این رو فکر می‌کنید دستاورد رسانه‌های استکباری امروز چه خواهد بود؟، تاکید کرد: مردم خوب ما 41 سال در امر انتخابات حضور داشتند و ارزش انتخابات را می‌دانند و اراده آنها در مشارکت است و قطعا با توصیه‌هایی که مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور و مراجع تقلید داشتند و حساسیتی که در شرایط کشور با وجود تهدیدها و تحریم‌ها وجود دارد و یقینا این راه را یعنی راه پرشکوه و دادن تحلیل درست را ادامه می‌دهند و مردم خوب و عزیر به وظایف انقلابی خود آشنا هستند.

سردار رحیمی فرماندهی تهران بزرگ پس از انداختن رای خود در حوزه اخذ رای حسینیه ارشاد در جمع خبرنگاران درباره تمهیدات امنیتی و انتظامی که برای انتخابات در نظر گرفته شده است، گفت: به لطف خدا و با هوشیاری مردم بر اساس آخرین اخباری که داشته ام حضور مردم تا این لحظه در تمام شعب اخذ رای پرشور بوده است. می دانیم انتخابات پرشوری را امروز در کشور شاهد خواهیم بود. نیروی انتظامی هم با توجه به مسئولیت خود در بحث امنیت رای دهندگان و همچنین هیات های اجرایی و نظارت تلاش می کند تا این انتخابات را با امنیت و با حضور گسترده پشت سر بگذاریم.

فرمانده انتظامی تهران اظهار کرد: در پایتخت کشور حدود چهار هزار و ۵۵۲ شعبه اخذ رای داریم و بالغ بر ۱۴ هزار نفر از همکاران ما در کنار هیات های نظارت و اجرایی مشغول فعالیت هستند و حدود ۱۰ هزار نفر از همکاران دیگر ما نیز در ارائه سایر خدمات در کلانتری‌ها و بخش‌های ترافیکی مشغول هستند.

سردار رحیمی در پایان در پاسخ به این موضوع که در آیا در برگزاری انتخابات به مشکل امنیتی بر خورده ایم یا خیر بیان کرد: به هیچ عنوان؛ هفته گذشته یک یا دو مورد تحرک در حد کوکتل مولوتوف شاهد بودیم که آن ها را دستگیر کردیم و تقریبا در ۷۲ ساعت گذشته هیچ موضوع خاصی را شاهد نبودیم.

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزارت کشور در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: ما در ارتباطات با امنیت انتخابات از حدود ۶ ماه پیش برنامه‌ریزی‌هایمان شروع شد و ستاد امنیت در مرکز و استان‌ها با همکاری سایر کمیته‌های مربوطه کار خود را شروع کرد. امروز حدود ۳۰۰ هزار نفر از نیروهای انتظامی و نیروهایی از سپاه و بسیج امنیت انتخابات را در شعب اخذ رای و مسیر تردد صندوق‌های اخذ رای تامین می‌کنند.

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور درباره انتخابات گفت: امروز انتخابات در همه نقاط کشور به صورت آنلاین در حال برگزاری است و با مشاهده آرا دریافتیم که حضور مردم بسیار خوب بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد شاهد برگزاری یک انتخابات خوب و پرشوری در سراسر کشور باشیم، همانطور که رهبر معظم انقلاب امروز صبح و همچنین در سخنرانی‌های قبلی تاکید داشتند.

رئیس دفتر روحانی گفت: مردم با شوقی به پای صندوق‌های رای می آیند و تاکنون که 3 ساعت از آغاز رای گیری گذشته درصد مشارکت نسبت به دوره قبل افزایش یافته است.

واعظی گفت: تشکیل مجلس قوی با حضور پررنگ و رای مردم نشان دهنده انسجام و وحدت داخلی است و صرفا، به معنای تشکیل یک مجلس نیست.

وی ادامه داد: در این شرایط تحریم، حضور پررنگ مردم می تواند پیامی به منطقه و عرصه بین الملل باشد که این تحریم‌ها و فشارهای حداکثری باعث افزایش وحدت و انسجام بیشتر مردم در کشور خواهد شد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور افزود: مشارکت قوی یعنی یک ایران قوی تر، امن تر و ایرانی که فشارهای خارجی روی آن تاثیری ندارد، امیدوارم همینطور مردم در سراسرکشور برای تشییع پیکر مطهر شهید سلیمانی انصافا سنگ تمام گذاشتند و به جهانیان نشان دادند با ترور نمی‌توانید این مردم را که روی پای خود ایستادند و پشت رهبری هستند بین آنها تفرقه ایجاد کنید، در انتخابات امروز هم حضور باشکوهی داشته باشند.

محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات دقایقی قبل در انتخابات شرکت کرد.

رئیس دولت اصلاحات با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

محسن هاشمی؛ رئیس شورای اسلامی شهر تهران

محسن هاشمی پس از انداختن رای خود برای انتخابات مجلس یازدهم و میان‌دوره‌ای خبرگان در حسینیه جماران در جمع خبرنگاران گفت: امام خمینی مجلس را در راس امور دانسته و در گفته های امام خمینی انتخابات مجلس شورای اسلامی اهمیت بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه انتخابات نقش بسیار مهمی در سرنوشت کشور دارد، ادامه داد: لازم است مردم در انتخابات شرکت کنند و باید بدانند که عدم شرکت در انتخابات یعنی کم اهمیت بودن نسبت به سرنوشت خودشان و اجازه دادن به دیگران برای اینکه کسانی که خودشان بخواهند به مجلس بفرستند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: لازم است مردم بیایند و از میان کاندیداهایی که وجود دارند و می توانند نقش موثری را در افکاری که آنها می خواهند داشته باشند، انتخاب خود را داشته باشند

علی یونسی، وزیر اسبق اطلاعات، پس از انداختن رای خود برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در حسینیه جماران در جمع خبرنگاران گفت: تاثیر انتخابات روشن است و اگر مشارکت بالا باشد تحکیم وحدت ملی و امنیت ملی است و باعث مایوس کردن دشمنان و امیدوار کردن مردم می‌شود.

وی افزود: حضور مردم در انتخابات نشان از این دارد که همچنان نشاط سیاسی در کشور ما وجود دارد و من توصیه می‌کنم همه در انتخابات شرکت کنند و به هر فردی که علاقه مند هستید رای دهید و اگر کسی هم حتی پیدا نمی کنیم در اصل مشارکت تردید نکنیم.

حضور شخصیت‌ها و مسئولان در پای صندوق‌های رأی

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی

حجت‌الاسلام سید حسن خمینی، یادگار حضرت امام(ره) نیز با حضور در حسینیه جماران رای خود را برای انتخابات مجلس یازدهم و میان‌دوره‌ای خبرگان به صندوق انداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی، رئیس بنیاد شهید، با حضور در وزارت کشور رأی خود برای انتخاب نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری را به صندوق انداخت و در جمع خبرنگاران با اشاره به مشارکت گسترده مردم در انتخابات گفت: ایثارگران عزیز نیز همچون همیشه و مانند سایر اقشار مردم مثل همیشه حضور پرشوری در پای صندوق‌های رأی خواهند داشت. ایثارگران برای دفاع از کشور و انقلاب اسلامی تلاش‌های بسیاری کرده‌اند.

وی با اشاره به انتخاب تمام بخش‌ها و ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران توسط مردم گفت: تمام مسئولان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم با رأی مردم انتخاب می‌شوند و مشارکت مردم در این انتخابات مانند همیشه نشان‌دهنده دخیل بودن مردم در اداره امور است که باعث تقویت نظام و افزایش اعتماد مردم می‌شود و دشمنان را نیز ناامید خواهد کرد.

حضور شخصیت‌ها و مسئولان پای صندوق‌های رأی

محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه

محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، با حضور در حسینیه جماران و دادن رای در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ابتدا باید خود نفسل انتخابات را در هر دوره‌ای فارغ از اینکه در چه شرایطی قرار داریم، مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: به جهت توزیع قدرت ویژه و ممتازی که مجلس شورای اسلامی از آن برخوردار است و حضرت امام خمینی (ره) هم مرتب از در راس بودن مجلس شورای اسلامی یاد کرده‌اند، و بنده هم می‌توانم این افتخار را داشته باشم که نوعی فرزند مجلس بوده و چهار دوره توانایی‌ها و ظرفیتی که مجلس در خدمت مردم دارد را شاهد بودم.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: در هر دوره فعالیت مجلس شورای اسلامی به تناسب مقاومتی که صورت می گیرد از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی تاکید کرد: تردید نکنیم که داریم وارد سومین سال تحریم بی سابقه در تاریخ معاصر می‌شویم. بنده به عنوان مسوول بودجه کشور می‌فهمم که اکنون شرایط ما برای اینکه بتوانیم آنچه که در گذشته انجام می‌دادیم را به عمل برسانیم چه قدر نیاز به همفکری و خرد جمعی داریم.

علی‌اکبر صالحی» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با حضور در یکی از شعب اخذ رای تهران واقع در خیابان سهروردی، به همراه خانواده در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت.

حضور شخصیت‌ها و مسئولان پای صندوق‌های رأی

آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رای خود را به صندوق شماره ۱۷۹۴ مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری انداخت.

وی پس از انداختن رای در جمع خبرنگاران گفت: حضور در این عمل اجتماعی و عبادی را به مردم تبریک عرض می کنم و حضور در انتخابات برای اقتدار کشور و تامین امنیت ملی ما بسیار تاثیر گذار است.

آملی لاریجانی افزود: در انتخابات ایران تجلی مردمسالاری دینی است. در این ۴۰ سال در هیچ کشور دنیا به این شکل مردمش در پای صندوق های رای حاضر نبودند و این یک مزیت بسیار بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: مردم ایران با درایت و بصیرت حضور گسترده خود در انتخابات را نشان دادند و به امنیت ملی بسیار مدد رساندند و به اقتدار و انسجام ملی کمک کردند. بنابراین حضور یکپارچه مردم در انتخابات بسیار اثر گذار است و مطمئنیم کشورهای سلطه ناامید خواهند شد.

آملی‌لاریجانی گفت: دشمنان امروز سیلی محکمی از مردم خواهند خورد زیرا می خواستند مردم را از حضور در پای صندوق های رای ناامید کنند. ان شالله حضور مردم موثر و سرنوشت ساز خواهد بود و هم انتخاب اصلح کمک خواهد کرد که مجلس به عنوان نهاد ریل گذار دستگاه‌های اجرایی تقویت شود تا بتواند با تقنین مناسب برای دستگاه‌های اجرایی وضع بهتری را برای کشور رقم بزند و تحول ایجاد کند.

آیت الله امامی‌کاشانی

آیت الله امامی‌کاشانی، عضو مجلس خبرگان رهبری، بعداز ظهر امروز با حضور در حسینیه جماران رأی خود را در صندوق رأی انداخت.

وی در جمع خبرنگاران در مورد حضور مردم در انتخابات اظهار کرد: اهمیت انتخابات در آنجا مشخص می‌شود که اگر به نوع نگاه استکبار به ایران توجه کنیم، مشخص می‌شود. همانطور که نماز واجب است رأی دادن نیز واجب است، به همین دلیل تاکید بر این می‌شود که مردم در انتخابات شرکت کنند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مردم ما به حمدالله فهیم و اوضاع و احوال را به درستی می‌شناسند و در انتخابات شرکت خواهند کرد. انتخابات مربوط به استقلال و امنیت کشور بوده و باید سلیقه‌های شخصی را کنار گذاشت و پای صندوق‌های رأی آمد.

رضا اردکانیان، وزیر نیرو

رضا اردکانیان، وزیر نیرو با حضور در حوزه انتخابیه مسجد لرزاده تهران، رای خود را به صندوق انداخت و در جمع خبرنگاران بیان کرد: حضور مردم در این انتخابات بسیار پرشور است و جز این هم از مردم انتظار نیست.

وی ادامه داد: دشمنان نظام به درستی تشخیص دادند که صاحبان اصلی نظام و کشور خود مردم هستند و به این دلیل فشار خود را بر آنان می‌آورند.


اردکانیان افزود: مردم هم به درستی این نکته را متوجه شدند و فارغ از همه مشکلات، فشارهایی که روی آنان وجود دارد و سختی‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه، در بزنگاه‌ها مانند انتخابات، حس مالکانه خود را به دنیا نشان می‌دهند.
وی ادامه داد: اگر در تشییع پیکر سردار قاسم سلیمانی، یا سالروز پیروزی انقلاب حضور می یابند یا شرکت پرشوری در انتخابات دارند، می‌خواهند این موضوع را به رخ دنیا بکشند.

مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان


مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان دقایقی پیش با حضور در حسینیه جماران در انتخابات مجلس یازدهم و میان دوره‌ای خبرگان شرکت کرد.

 

علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری ودبیر شورای عالی امنیت ملی

دریابان علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری ودبیر شورای عالی امنیت ملی پس از انداختن رای خود در صندوق اخذ رای مستقر در مسجد ولی عصر تهران در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه حضور پرشور مردم باز هم دشمن را ناامید کرد و این پای کار بودن مردم فقط یک پیام دارد، اینکه دشمن حتی با جنگ روانی و استفاده از رسانه‌های معاند نمی‌تواند خللی در وحدت مردم ایجاد کند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: بدون شک پیروز واقعی انتخابات مردم هستند.
وی افزود: مردم قطعاَ گلایه‌ها و دغدغه‌هایی دارند و این وظیفه مسئولان را سنگین‌تر می‌کند که حتما خواسته‌های مردم را گوش داده و امیدواریم مجلس بعدی تمام تلاش خود را برای برطرف کردن دغدغه مردم انجام دهد.

شمخانی برنده امروز را مردم دانست و گفت: همیشه مردم برنده این صحنه‌ها بوده‌اند و همیشه غافگیر شونده و منفعل دشمنان هستند و البته متاسفانه زود مایوس شونده هم مسئولان ما هستند.

علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل

علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل امروز و در نخستین ساعات، رای خود را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای مجلس خبرگان به صندوق انداخت.

رامین مهمان‌پرست سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه

رامین مهمان‌پرست سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم نسبت به وضعیت آینده خود حساس هستند و به همین دلیل در انتخابات شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: البته مشارکت در شهرهای بزرگ نسبت به شهرستان‌ها کمتر است چرا که در شهرستان‌ها رقابت‌ها شدیدتر است، اگرچه اکنون هم در تهران ما حضور پرشور مردم را شاهد هستیم.

مهمان پرست تصریح کرد: البته شرکت در انتخابات مجلس نسبت به انتخابات ریاست جمهوری سخت‌تر است چرا که ممکن است مردم احساس کنند باید وقت بیشتری بگذارند. البته در همه کشورها، انتخابات ریاست جمهوری مشارکت بیشتری را به دنبال دارد.

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه بیان کرد: در مجموع مردم با این حضور خود نشان می‌دهند که پای کشور و نظام ایستاده اند و برای آینده خود، خودشان تصمیم گیری می‌کنند.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در مسجد ابوذر تهران در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری شرکت کرد.
وی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حضور مردم در انتخابات، امنیت و اقتدار کشور کمک می‌کند و خون تازه‌ای برای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه انتخاب صحیح نمایندگان مردم بسیار مورد اهمیت است، افزود: مردم باید افرادی خدوم، مومن و با شرایط مناسب را انتخاب کنند که توجه به این امر بسیار مورد اهمیت است. در صورت تحقق این امر و انتخاب افرادی مناسب برای مجلس اتفاقات خوبی نیز برای ۴ سال آینده در کشور رخ خواهد داد.

وی اظهار کرد: برگزاری انتخابات موجب رقم خوردن خواسته‌های مردم خواهد شد و انجام تغییرات با رای‌دادن امکانپذیر است.

انتهای پیام
captcha