نخستین همایش ملی «قرآن و انسان مدرن» برگزار می‌شود
کد خبر: 3880522
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱

نخستین همایش ملی «قرآن و انسان مدرن» برگزار می‌شود

نخستین همایش ملی قرآن و انسان مدرن با هدف تبیین رفتار‌ها و تفکرات جریان‌های اسلامی در جامعه مدرن برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ در عصر کنونی در جهان اسلام، جریان‌هایی همچون داعش، طالبان و... که خود را وارث و عامل قرآن می‌دانند، چالش‌های جدی برای دوران معاصر به‌وجود آورده‌اند و معیار‌های معقول و پسندیده انسان معاصر را خدشه‌دار کرده‌اند، به طوری که جامعه مدرن تنها نابودی این جریان‌ها را خواستار است. از سوی دیگر، برخی از تحلیل‌گران که کمتر با مطالعات قرآنی مانوس‌اند، تحث تأثیر این‌گونه رفتار‌ها و تفکرات جریان‌های اسلامی، ادعا کرده‌اند که انسانی که ساحت‌های معرفتی، عاطفی، و ارادی‌اش تحث تأثیر قرآن است، ذاتاً نمی‌تواند انسان مدرن باشد و در جامعه مدرن زندگی کند. لذا، باید از ترویج همه متون مقدس به خصوص قرآن جلوگیری کرد. بر همین اساس نخستین همایش ملی قرآن و انسان مدرن با هدف تبیین رفتار‌ها و تفکرات جریان‌های اسلامی در جامعه مدرن برگزار می‌شود.

از جمله محور‌های این همایش ملی می‌توان به «قرآن، انسان مدرن و مطلوب‌های اجتماعی فردی» با محورهایی شامل؛ (ثروت، قدرت، علم، جاه و مقام ...)، «قرآن، انسان مدرن و نهاد‌های اجتماعی(قانون و حقوق بشر و شهروندی، تعلیم و تربیت، خانواده، اقتصاد، سیاست، دین)»، «قرآن، انسان مدرن و مطالعات نوین انسان‌شناسی(انسان‌شناسی فرهنگی، انسان‌شناسی فلسفی...)»، «قرآن، انسان مدرن و فرهنگ و تمدن‌سازی»، «قرآن، انسان مدرن و بازخوانی الگو‌های داستانی و اخلاقی»، «قرآن، انسان مدرن و ادبیات معاصر و نظریه‌های ادبی جدید»، «قرآن، انسان مدرن و کودک، نوجوان و جوان»، «قرآن، انسان مدرن و شخصیت زن و مطالعات زنان»، «قرآن، انسان مدرن و گفت‌وگوی ادیان و تعامل پیروان ادیان»، «قرآن، انسان مدرن و صلح و سازگاری و عدم تخاصم»، «قرآن، انسان مدرن و موعودشناسی»، «قرآن، انسان مدرن و هنر» و «قرآن، انسان مدرن و تکنولوژی» اشاره کرد.

همچنین «قرآن، انسان مدرن و انسان‌محوری»، «قرآن، انسان مدرن و عقلانیت عملی و نظری»، «قرآن، انسان مدرن و معنویت و عرفان»، «قرآن، انسان مدرن و سلامت روان»، «قرآن، انسان مدرن و اخلاق حرفه‌ای»، «قرآن، انسان مدرن و سبک زندگی»، «قرآن، انسان مدرن و مطلوب‌های اجتماعی از جمله امنیت، رفاه اجتماعی، نظم، آزادی و عدالت» از دیگر محور‌های این همایش است.

این همایش به همت دانشگاه شهر کرد برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای ثبت نام در نخستین همایش ملی قرآن و انسان مدرن تا 15 شهریورماه و برای ارسال آثار تا پایان شهریورماه ۹۹ فرصت ارسال دارند. برای دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی این همایش conf.sku.ac.ir/quran مراجعه کنند.
 
نخستین همایش ملی قرآن و انسان مدرن برگزار می‌شود
انتهای پیام
captcha